אולמרט נגד לדור: "משקם האגו" (צילום: חדשות 2)
"פתח לנקמה". לדור ואולמרט | צילום: חדשות 2

חברי כנסת מקדימה מבקשים להדיח את פרקליט המדינה משה לדור מהטיפול בתיק אולמרט, זאת כי לטענתם התנהלות הפרקליטות פוגעת בדמוקרטיה הישראלית. הם פנו במכתב היום לשר המשפטים הפרופסור יעקב נאמן ודרשו: "להדיח את לדור מהטיפול בתיק אולמרט".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במכתבם הם ציינו כי "עם תום המשפט זוכה מר אולמרט מן העבירות החמורות שיוחסו לו ומן הפרשיות העיקריות שבגינן הועמד לדין. שופטיו הרשיעו אותו בעבירה הקלה מבין העבירות שיוחסו לו, ובפרשה המינורית מבין פרשיות כתב האישום וגזרו את דינו באופן המאפשר לו לשוב ולהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת", כתב חבר הכנסת רוני בראון.

לטענתם, לאחר זיכויו של אולמרט ולאחר שבית המשפט אמר את דברו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים "לא נוכל ולא ראוי שנבליג על מה שאנו מזהים כהתערבות בוטה ומסוכנת של הפרקליטות בהליכים הדמוקרטיים במדינת ישראל". הם העבירו ביקורת על כך שבעוד אולמרט בוחן להיכנס שוב לפוליטיקה, התקשר באופן מתוזמן נציג הפרקליטות לאולמרט והודיע לו שהם החליטו לערער.

"פתח לנקמה והמשך רדיפה"

"לאחר ארבע שנות סבל בלתי אנושי שעבר אדם שכיהן כראש ממשלת ישראל, הליך הדחתו הלא ראוי, העוול שנגרם לו ולבני משפחתו ותוך התעלמות מוחלטת מהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי 'בירושלים ומהעמדה שהביע אך לפני שבועות ספורים בית המשפט העליון לגבי אפשרות ערעור על זיכוי של אדם פה אחד בידי הרכב של שלושה שופטים, ממשיך פרקליט המדינה בשלו ועורך 'מקצה שיפורים על גבו של מר אולמרט, במימון ציבורי ועל חשבונה של הדמוקרטיה במדינת ישראל", לשון מכתבם.

בתום הדברים, הם קראו לשר המשפטים לקרוא לפרקליט המדינה לבירור ולמנוע ממנו את המשך הטיפול בענייניו של אולמרט: "אצל פרקליט המדינה הזה מדובר בפתח לנקמה והמשך הרדיפה".