שר הרווחה והתקשורת משה כחלון התייחס בצהריים לראשונה, בקולו, להודעת הפרישה הדרמטית אמש. את דבריו של כחלון בסיעת הליכוד העברנו בשידור חי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בתחילה פנה ראש הממשלה לנתניהו לשר כחלון, שישב לצידו. "אני בא מעוד שיחה עם השר כחלון", אמר. "אנחנו מקיימים כמה שיחות ברציפות. אני יכול להבין את הרצון לקחת פסק זמן, אבל אני לא נואשתי ואני לא מתכוון להתייאש". הוא אמר לשר: "עשית רפורמות חשובות מאוד, זה הועיל לאזרחים. זו דרך הליכוד וזו דרכך".

השר כחלון עצמו הסביר, "כל לילה הלכתי לישון עם תושבי מדינת ישראל והתעוררתי עם אזרחי מדינת ישראל. יצאתי מגדרי כדי לפעול למען כל שכבות האוכלוסיה, יזמנו רפורמות ומהפכות שהביאו לרווחת האזרחים. אלמלא שיתוף הפעולה והגיבוי של ראש הממשלה שלמעשה הלכתי בדרכו הכלכלית-חברתית, לא היינו מצליחים להביא את זה. הרפורמות היו מונחות על השולחן שנים והיינו צריכים ראש ממשלה כזה שיוביל אותן".

כחלון ביציאה מביתו, הבוקר (צילום: חדשות 2)
כחלון ביציאה מביתו, הבוקר | צילום: חדשות 2

"אני מודה לראש הממשלה, אנשי משרד התקשורת, הרווחה, האוצר, המשפטים וועדת הכלכלה של הכנסת, לחברי הכנסת של הליכוד ושל כל סיעות הבית שהייתה להם תרומה מכרעת", אמר כחלון והבהיר, "אני לא פורש מהליכוד. אני מביט סביבי בגאווה וסיפוק רב, אך חש שיש לקחת פסק זמן ולהמשיך לפעול להצלחת הליכוד כי זה חשוב. יש לי רצון להשתלב במערכת שתתקן את שיטת הממשל בישראל. יש הרבה מה לתקן ושוחחתי על כך גם עם ראש הממשלה".

לדבריו, "גדלתי בליכוד, התחנכתי בערכים האלה, אני מאמין בהם. הם מדברים על כלכלה חופשית, יצירת מקומות עבודה. זו דרכה של הליכוד, זו דרכה של ראש הממשלה שמוביל אותה, זו הדרך שהליכוד הוביל, הממשלה הכי חברתית שאני מכיר. ממשלות קודמות לא הצליחו לעשות את זה. אני בטוח שהממשלה שתיבחר בראשות נתניהו תמשיך ברפורמות. הכיוון ברור וידוע, יוקר המחיה עדיין גבוה, יש מה לעשות וחברי הכנסת של הליכוד יודעים לעשות את זה".

על העתיד הקרוב הסביר: "אופיע במערכת הבחירות הקרובה ובקמפיין, ואסביר את דרך הליכוד".