בזמן שהמפלגות השונות נלחמות על כל מנדט לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד 22 ימים, התארחו יושבי-ראש "התנועה" ו"הבית היהודי" באולפן "שש עם" וקיימו עימות סוער במהלכו האשים בנט את לבני כי היא "תמיט אסון על ישראל". מנגד, תקפה לבני את יריבה ואמרה כי הוא "עומד בראש קבוצת קיצוניים במסווה מודרני".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

הסוגייה הראשונה שאליה נדרשו השניים היא ההסתערות של הליכוד-ביתנו על דברי הנשיא פרס, בנוגע משא ומתן עם יושב-ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן. "חלק מהבעייתיות היא חוסר הנכונות של הליכוד-ביתנו לשמוע דברי אמת - וזה מה שאמר שמעון פרס", פתחה לבני את דבריה. "הוא לא אמר דבר חדש. הוא מייצג את האינטרס הבסיסי של מדינת ישראל שגם נתניהו, בזמנו, דיבר עליו".

לבני הוסיפה כי "ההתנהלות הבלתי נסבלת והלא מכבדת לאדם שתרם כל כך הרבה לביטחון המדינה לא מקובלת וראויה לכל גינוי. שמעון פרס, במשך תקופה ארוכה, מאז כינונה של הממשלה, הלך ברחבי העולם וסיפר לכולם כמה נתניהו רוצה שלום. אז לא חשבתי אז שהוא צודק, אבל לא עשיתי לו את מה שעושה לו היום הליכוד-ביתנו".

"נשיא המדינה אמור לייצג את כולם"

בתגובה אמר יו"ר הבית היהודי כי "נשיא המדינה אמור לייצג את כולם, כולל אותי. מחנה מאוד גדול שחושב שמסירת עוד שטחים לאויב זו טעות נוראית. זה לא בסדר שהוא נכנס, בוודאי שלושה שבועות לפני הבחירות בעמדה כל כך בוטה. אני מאוד מכבד אותו". בנט הדגיש: "הוא עשה הרבה דברים גדולים, אך גם הרבה טעויות. זה לא היה נכון מבחינתו להתערב התערבות כל כך בוטה".

בנט לא חסך ביקורת חריפה מיריבתו הפוליטית. "לבני מובילה אותנו לאסון אחרי אסון", האשים. "אחד הבולטים ביניהם הוא הסכם 1701, שהיה אמור להבטיח שלא ייכנסו טילים לדרום לבנון . כעת התמונה שם אחרת לגמרי".

 בנט: "מנהל שנכשל - צריך לעזוב"

"מנהל שנכשל - צריך לעזוב" (צילום: חדשות 2)
"מנהל שנכשל - צריך לעזוב" | צילום: חדשות 2

בנקודה הזו התלהטו הרוחות ויושבת-ראש התנועה החליטה להגיב על האשמותיו של בנט. "דבריו הם דברי הליכוד-ביתנו", אמרה לבני. "הבחירה בלבנון הייתה אם להשאיר את צה"ל באזור למשך שנים ארוכות - דבר שלא הועיל ולו במעט לביטחון ישראל. לעומת זאת, סיום המלחמה הוביל להרתעה ממושכת ושקט בגבול הצפון".

יושב-ראש הבית היהודי המשיך לתקוף את לבני ואמר כי "הבעיה היא שבאופן שיטתי, את מבצעת טעות אחר טעות. אם זה בהסכם ההתנתקות שאת יזמת והובלת שבעקבותיו נורו אלפי טילים לשטח ישראל - כולל על תל אביב. לבני מסרבת לפקוח את עיניה. מנהל שנכשל - צריך לעזוב".

לבני: "בנט מוכן לוותר על המדינה היהודית לטובת ארץ ישראל"

אין תמונה
"עומד בראש קבוצת קיצוניים במסווה מודרני"

לבני ציינה מנגד, כי "התפיסה שמפלגתו של בנט ואחרים בליכוד-ביתנו מובילים היא שילוב של אותה קבוצה שבעד ארץ ישראל מוכנה לוותר על המדינה היהודית. הם ימנעו מאיתנו הסדר רק בשל הרצון שלהם להחזיק בארץ כולה. אותה קבוצה, שנפתלי עומד בראשה, רוצה לקדם כאן מדינת הלכה על חשבון הדמוקרטיה שמי שיקבע בה הוא קבוצת הרבנים הקיצוניים. זו קבוצה שפועלת במסווה של מודרניזציה ונועם הליכות. הציונות, בעיניי, היא מדינה דמוקרטית ולא מדינת הלכה. כדי להגיע לכך - עלינו להגיע להסדר".

יו"ר התנועה הבהירה: "צריך לומר את האמת. חברי הכנסת של מפלגת הבית היהודי נבחרו בידי רבנים קיצוניים". בתגובה, ענה לה בנט, כי "הם נבחרו בידי 54 אלף איש שהלכו להצביע בפריימריז ואני מציע לך, כעומדת בראש מפלגה חולפת - ללמוד ממפלגה שקיימת מאה שנים".

בסיום הדברים, נפרדו השניים בנימה מחויכת, ועומתו עם השאלה כיצד בכוונתם לחגוג את השנה האזרחית החדשה שתיכנס לתוקפה הלילה. "את ראש השנה שלי אני חוגגת בתשרי", אמרה לבני.