בעוד המוני אמריקנים ממשיכים להצביע למועמדים לנשיאות, מתרחש גם בישראל קרב פוליטי צמוד לא פחות - הבחירות המקדימות לראשות מפלגת "הבית היהודי", שנערכו ב-168 קלפיות ברחבי הארץ. בתום ספירת 95% מהקולות עולה כי נפתלי בנט מביס את ח"כ זבולון אורלב בקרב על ראשות הסיעה. אורלב התקשר הלילה לבנט ובירך אותו על ניצחונו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לאחר שנספרו 31,000 קולות, המהווים 95% מכלל ההצבעות, זוכה בנט ל-67% תמיכה (21 אלף קולות) לעומת 33% תמיכה (10,000) בלבד לאורלב. בדברים שנשא בפני תומכיו הודיע אורלב על פרישה מהפוליטיקה: "הבטחתי שלא אמשיך לכהן בכנסת ואקיים את הבטחתי. מקבל בהכנעה את התוצאות הדמוקרטיות".

למרות שמדובר במפלגה קטנה, לה שלושה מנדטים בלבד - בשבועות האחרונים נערך קרב פוליטי צמוד בין נפתלי בנט לח"כ זבולון אורלב על ראשותה. בעוד האחרון שמר על קו שמרני בקמפיין הבחירות שלו ופנה אל ותיקי המפלגה, נקט בנט בקו "צעיר" יותר וניהל את מסע הבחירות שלו דרך הרשתות החברתיות באינטרנט.

מיהם המועמדים לראשות "הבית היהודי"?

מי אמר שלא מעניין במפלגה הדתית-לאומית? שני מתמודדים נאבקים על קולות המתפקדים בפריימריז הללו, שההגעה אליהן לוותה בשורה של הכפשות הדדיות, יצרים, ולא מעט תהפוכות פנימיות.

המועמד שקיווה להשאיר את דמותה של המפד"ל כפי שהיא, הוא חבר הכנסת זבולון אורלב, בן 67, המכהן בכנסת ובממשלה מאז הכנסת ה-15. בין היתר כיהן בתפקיד שר הרווחה, יו"ר ועדת החינוך, יו"ר ועדת התרבות והספורט, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ויו"ר סיעת המפד"ל. אורלב נחשב לפרלמנטר בולט ביותר והוביל שורה של רפורמות בתחום החינוך בכנסת האחרונה, תוך שמירה על חקיקה פורייה, בתחום החברה והרווחה.

מן הצד השני של המתרס עומד נפתלי בנט, בן 41, בוגר סיירת מטכ"ל, יזם היי-טק ומנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר שהקים את תנועת "ישראל שלי" ואף שימש כראש לשכתו של בנימין נתניהו בתקופת כהונתו כיו"ר האופוזיציה.