אלדד יניב
מסתבר שיש שלטון הון בישראל. יניב
ועדת הבחירות המרכזית אישרה היום סופית את השימוש בשמה המלא של מפלגת "ארץ חדשה" – "ארץ חדשה, החזית להפלת שלטון ההון". זאת לאחר שלפני יומיים הצביעה מליאת הוועדה נגד השם, בטענה שאין דבר כזה שלטון הון בישראל. ההצעה לאפשר למפלגה להשתמש במילים "להפלת שלטון החוק" התקבלה לפי החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין.

יניב אמר בשיחה עם mako בעקבות ההחלטה, כי "הם קיבלו החלטה ונבהלו מעצמם, הם החליטו לכנס עוד פעם את הוועדה ובפתח הדיון הסביר השופט רובינשטיין לכולם שאי אפשר להגן על ההחלטה הזאת בבג"ץ, אז הם קיבלו החלטה הפוכה ממה שהם קיבלו לפני יומיים, מסתבר שיש שלטון הון בישראל".   

כחלק מפעילויות המחאה של חברי ארץ חדשה הם הצליחו לחדור אתמול למערכת אתר ynet, מקבוצת "ידיעות אחרונות", בניסיון לאתר את העורכים הבכירים שם, על מנת לבקש הבהרות בנוגע לטענות שהאתר מצנזר אותם. אנשי ארץ חדשה הצליחו להסתובב שעה ארוכה בתוך דסק החדשות של האתר, בעוד הם מעבירים את האירועים במקום בשידור חי באינטרנט.

לטענת ראשי המפלגה, באתר ynet העלו בשבוע שעבר ידיעה על התגובות לדבריה של ח"כ מירי רגב בפאנל "הבוחרים החדשים" של mako, שכלל את הרמיקס של נוי אלוש וקטע וידאו נוסף עם תגובה של ברק סגל, מועמד מספר 5 ברשימה שהשתתף אף הוא בפאנל. אך יום לאחר מכן נמחק כל אזכור של ארץ חדשה מהידיעה. לטענתם, ההחלטה להוריד את האזכור באה בעקבות סרטון חדש מתוך סדרת הסרטונים שמפרסמים חברי המפלגה ובו נטען כי נוני מוזס, הבעלים והמו"ל של "ידיעות אחרונות", משתמש בהשפעתו על פוליטיקאים ובעלי הון.