נכון לעכשיו, נפתלי בנט הוא השם החם בפוליטיקה של המגזר הדתי. לפני מספר חודשים הוא קיבל לידיו מפלגה מרוסקת, ובבחירות הקרובות, כך לפחות לפי הסקרים, הוא אמור להביא לה מספר דו ספרתי של מנדטים. ישנם במגזר כאלו שלא אוהבים אותו, ואומרים שהוא שחצן, ויש כאלו שרואים בו רוח חדשה. מה שכן, לזכותו ייאמר, שצבר הישגים לא מבוטלים בחייו היחסית לא ארוכים עד כה: שירות בסיירת מטכ"ל, אקזיט לסטארט-אפ שהקים, ועכשיו יו"ר מפלגת "הבית היהודי". אז מה הוא אומר על חיי הרוח שלו?

אין תמונה
"צה"ל לא תפקד במלחמת לבנון השנייה". נפתלי בנט

איזה כוח על טבעי היית רוצה שיהיה לך?
"לחזור אחורה בזמן. קודם כל בגלל שהרבה דברים מעניינים אותי מהעבר, וגם כי זאת דרך לתקן טעויות".

אילו טעויות למשל?

"ברמה הלאומית לא חסר, וכולם יודעים".

איך נראית השבת שלך?
"בשבתות אנחנו נכנסים לקונכייה ביתית. אני משתדל בשבתות לא להיות במקומות אחרים. זה באמת הזמן המשפחתי הקדוש ביותר. אני מרגיש בבית בשבת. אני אוהב את השעות שאחרי ארוחת ערב שבת בהן אני משחק עם הילדים באיזה משחק. בדרך כלל זה משחק מפלצת הנשיקות - אני, מפלצת הנשיקות, צריך לרדוף אחריהם בבית, והם צריכים לברוח".

מתי לאחרונה היה לך דיבור עם אלוהים?

"אני מאמין גדול, וכל תפילה אני לוקח באופן מאוד אישי. האמונה שלי באלוקים היא לא שהכל יהיה טוב, כי ההיסטוריה והמציאות מוכיחות שלא הכל טוב, אלא שהכל מגיע מלמעלה. אין לנו שום הבטחה שהכל יהיה טוב. הצורה שאני רואה את הקשר עם אלוהים היא שאני צריך לעשות את כל מה שאני יכול פה בעולם הזה ולהאמין שהוא יעשה בעולם שלו".

מתי אתה מאבד אמונה?

"יש רגעים קשים, אבל יש את המשפט 'גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירע רע כי אתה עמדי'. המשפט הזה ליווה אותי פיזית בתוך גאיות ונחלים בלבנון, בתקופות קשות מאוד וגם בכל משבר".

תמורת איזה סכום תסכים להמיר את דתך?

"לעולם לא, כל מהות הקיום שלי היא להמשיך את עם ישראל, את שרשרת הדורות הנצחית של עם ישראל לאור האמונה. אין שום סכום בעולם".

מתי השתנו לך החיים?
"במלחמת לבנון השנייה. כל המלחמה הזאת היית מבחינתי איזושהי תפנית בחיים שבעקבותיה עזבתי את עולם ההיי טק ועברתי לעשייה ציבורית. ראיתי במלחמה איך צה"ל לא תפקד כמו שצריך, לדעתי בגלל בעיית רוח לחימה של דרגים בכירים בצבא. בעצם, היום, המשימה העיקרית שלקחתי על עצמי היא להחזיר את הנשמה היהודית למדינת ישראל, לעם ישראל, הנשמה היהודית הציונית - כדי להחזיר את אותה רוח. העם מחכה לשינוי".

מי המורה הרוחני שלך?

"הרב קוק, בתפיסה שלו. ההבנה שאנחנו בתקופה מאוד מיוחדת בהיסטוריה של העם היהודי, ושהמשימה שלנו היא לממש את החיבור בין עם ישראל וארץ ישראל, על בסיס תורת ישראל. זה בעיניי דבר מאוד מרכזי".

מי האיש שהכי השפיע עליך?
"בילדותי קראתי את 'מכתבי יוני', ואני חושב שאחת הדמויות שהכי הערצתי היה יוני נתניהו ז"ל. הרבה דברים בו - את האהבה העמוקה שלו לעם ולארץ, את הקדושה שהוא העניק לזמן. איך שהוא ניצל כל דקה למשהו משמעותי, לא לבזבז זמן יקר, זה מאוד השפיע עליי. גם ברמה מעשית - כשהתגייסתי אז קראתי על הטירונות שלו, כשהלכתי לקורס קצינים קראתי על הקורס שלו, כשהייתי מ"מ, אז קראתי איך היה מ"מ".

וברמה האישית?
"ההורים שלי. אבא שלי הנחיל בי את התכונה המאוד חזקה אצלו של ללמוד להסתדר בעצמך ולא להיות תלוי. באמת בכל סיטואציה הוא ידע להסתדר. הוא עלה עם אמי לארץ, הם התנתקו מארה"ב לפני שנולדתי, הגיעו לפה בלי כלום מיד אחרי ששת הימים, התנדבו בקיבוץ דפנה וכאן נטעו את חייהם. הם היו, אגב, לא דתיים. הוא בנה את עצמו מאפס. כל פעם שהיו מהמורות בחיים, והיו, הוא תמיד ידע להסתדר, בלי לקטר ובלי להתבכיין. למדתי ממנו גם את הדבר הזה וגם את הערכים".

נפתלי בנט
לא מצטלם לפני פעולה צבאית


מהי התכונה הכי אהובה של בת זוגך?

"הכנות שלה. זה מה שמהתחלה תפס את עיניי. אשתי, כשהכרנו, לא הייתה דתייה, ואני הייתי מבני עקיבא והכל. נשביתי בישירות, בכנות ובאמיתיות שלה. עד היום אלו התכונות הדומיננטיות אצלה. אין לה את התסבוכים מסביב. תמיד היושר, הכנות והאהבה".

יש
לך קמע? אמונה תפלה?
"יש לי אמונה תפלה לא להצטלם לפני פעולות צבאיות".

אם היית יכול לבקש בקשה אחת מאלוהים, מה היא הייתה?

"בריאות למשפחה".

>> שאלון רוח עם עו"ד ציון אמיר: "הייתי רוצה להיות נביא"

לכל שאלוני הרוח הקודמים