הבוקר תימשך ההצבעה בבחירות המקדימות בליכוד לאחר המבוכה הגדולה ששררה אתמול במפלגה בעקבות קריסת מערכת ההצבעה הממוחשבת. עמדות ההצבעה ייפתחו בשעה 11:00 ויפעלו עד השעה 21:00 בערב. מתפקדים המעוניינים לברר האם הצבעתם אתמול נקלטה, יכולים לעשות זאת באתר הליכוד באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הבחירות יתקיימו היום ב-50 קלפיות בהן נרשמו מקרים רבים של תקלות שמנעו ממתפקדים רבים להצביע. בתוך המפלגה נוצר אתמול ויכוח היכן לפתוח את הקלפיות היום, כאשר חלק מהמועמדים זוכים לתמיכה בפריפריה ומועמדים אחרים זוכים לתמיכה בערי המרכז. בליכוד מעריכים כי זמן קצר לאחר השעה 21:00 צפויות להגיע תוצאות ההצבעה הסופיות. 

אמש, טענו בחברת המחשוב "אמן יועצים", שהפעילה את מערכת ההצבעה בבחירות המקדימות, כי הסיבה לקריסת המערכת נובעת ממתקפת סייבר של האקרים. במפלגת העבודה צפו בדריכות אחר הנעשה בפריימריז בליכוד לקראת הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה שייערכו ביום חמישי הקרוב.

בעבודה ממשיכים כמתוכנן

בתוך כך החליטה אמש ועדת הבחירות של מפלגת העבודה כי לפי שעה הבחירות בשיטה הממוחשבת יתקיימו כמתוכנן. הבוקר יתקיים דיון מיוחד להפקת המסקנות והלקחים בליכוד. בניגוד לפריימריז אתמול, נערכו בעבודה למקרה דומה ויגבו את הקלפיות בפתקים באופן שיאפשר החלפה לשיטה הקודמת בתוך זמן קצר.

קלפי עם הלוגו של העבודה (צילום: רויטרס - עיבוד תמונה: חדשות 2)
ממשיכים כרגיל. פריימריז במפלגת העבודה | צילום: רויטרס - עיבוד תמונה: חדשות 2

כמו כן חתמו אנשי העבודה חוזה עם חברת סריקה שתקלוט במידת הצורך את כלל טפסי ההצבעה על מנת להפיק את התוצאות. נכון לעכשיו אנשי המקצוע לומדים את אירועי אתמול בליכוד על מנת להפיק את המסקנות המתאימות ולהיערך בהתאם. כזכור, על פי החלטת ועדת הבחירות ועל מנת למנוע השפעות פסולות, הוחלט כי במסגרת ההצבעה לא יסומנו המועמדים במספרים וכן תוצאות ההצבעות יפורסמו ברמה הארצית בלבד (ללא פירוט של ההצבעה על פי קלפיות).

סער וארדן: "פועלים להגביר ההשתתפות בפריימריז"

השרים גדעון סער וגלעד ארדן פתחו יחד את הפריימריז בליכוד בקלפיות בגני התערוכה והתייחסו לשיתוף הפעולה ביניהם להעלאת אחוז ההצבעה בבחירות היום. "החלטנו לשתף פעולה ולעבוד ביחד כדי להגביר היום את ההשתתפות בפריימריז בליכוד. אחוז הצבעה גבוה יביא לרשימה טובה יותר ורשימה טובה יותר תסייע מאוד לניצחון הליכוד. אנחנו קוראים לכל חברי הליכוד ,שלרבים מהם נגרמה אתמול עוגת נפש בלתי מוצדקת, ללכת ולהצביע ולממש את הזכות הדמוקרטית שלהם", אמר הבוקר שר החינוך גדעון סער.

"יש חשש אמיתי היום, מבלי שאיש מאיתנו יודע את התוצאות של אתמול, שעלולה לצאת רשימה שאיננה משקפת את העמדה של רוב חברי תנועת הליכוד", הדגיש השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. "רשימה כזו כפי שראינו גם במפלגות אחרות, בהווה ובעבר, עלולה לפגוע באופן קשה ביותר בסיכויים של הליכוד לנצח בבחירות הבאות והיא גם עלולה להשפיע על מספר המנדטים שנקבל ועל היכולת של הליכוד להחזיק בתיקים חברתיים ולשרת את כלל הציבור כפי שהיינו רוצים כולנו לעשות".