"לא מכל פגישה בעולם צריכה לצאת שורה תחתונה", כך אמר הבוקר יאיר לפיד בראיון לתכנית הבוקר של קשת, "יום חדש". לפיד התייחס בראיון ליואב לימור ולוסי אהריש לפגישה המשולשת של ראשי גוש המרכז שמאל, לפיד, שלי יחימוביץ' וציפי לבני.

"אין דבר כזה איחוד, ב-6 בדצמבר נסגרו הרשימות לכנסת, אי אפשר לאחד", הדגיש לפיד, "ישבנו אתמול שלושתנו בלי עוזרים ובלי כלום. הייתה אווירה וזה דבר חשוב. ברור ששלושתנו חושבים שזה רעיון רע שתוקם ממשלה של חרדים ומתנחלים ואם אפשר לעשות משהו כדי למנוע את זה, אז אנחנו חולקים אותה דאגה".

הבוקר פורסם שהשלישיה לא תתאחד, אך תתמקד בהפלת ממשלת של נתניהו וכי לא יעשו מקפיינים אחד נגד השני בשבועיים שנותרו עד לבחירות. השלישיה לא הגיע להסכמה בסוגיית ההצטרפות העתידית לממשלת נתניהו אחרי הבחירות אם זו תקום, כשמפלגת "העבודה" מתעקשת כי לא תשב בממשלת ימין ואילו יש "עתיד" ו"התנועה" מסרבות להתחייב לכך.

אז יש או אין גוש?
"אין דבר כזה גוש חוסם שנשען על חנין זועבי וברכה, זה דבר בלתי אפשרי. צריך שלא תוקם פה ממשלה שהיא רק ממשלה של ש"ס ומתנחלים מהזן הכי קיצוני, כי זה לא טוב למדינת ישראל וזה לא בסולם הערכים של האנשים שרוצים פה ממשלה מתונה. צריך ליצור ממשלה אחראית. המפלגות שונות, הערכים שונים, רגע האיחוד היה רגע של פנטזיה בלתי אפשרית".

יציגו תכנית למהפכה בתחום השכירות (צילום: חדשות 2)
היה טעים ונעים | צילום: חדשות 2
כתבת ערוץ 1, איילה חסון, שנכחה באולפן, הוסיפה שכל הדיבורים על איחוד הם למעשה ספין. לדבריה, לשיח בין שלושת ראשי המפלגות תהיה משמעות רק אם שלושת המפלגות יודיעו כי הן נכנסות לממשלת נתניהו או לא נכנסות בכלל. על כך טרם התקבלה הסכמה גורפת ביניהן.

"אני לא מסכים", אמר על כך לפיד. "אני חושב שזה דבר טוב שאפשר לדבר ואפשר לשבת ביחד. בכל מקרה, אנחנו לא יכולים להגיד 'נשענים אחורה, תוקם ממשלה קיצונית ימנית'. לא אחראי שממשלה כזו תקום".

אתה מנסה לשכנע את הצופים אבל לא מצליח לשכנע את הקולגות שלך - להחליט שכולם ביחד בפנים או בחוץ
"אני מסכים אבל לא סותר את העובדה שצריך להיות מסוגלים תמיד לדבר ולשתף פעולה. היה רגע שאפשר היה לאחד, אבל זו כבר היסטוריה, הרגע הזה לא קרה. מצפוני נקי ועשיתי הכול כדי שזה יקרה".

בשולי הדברים הסכים לפיד לספר פרטים מאחורי הקלעים של הפגישה הסודית. "אכלנו עוגיות מקרונים מעולות והייתה אווירה כללית טובה במהלך הפגישה". 

במקביל התראיינה יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', בגלי צה"ל ואמרה לניב רסקין: "היתה פגישה טובה, עם פוטציאל מצויין לשיתוף פעולה אחרי הבחירות".