הכלכלן שלמה מעוז, שפוטר לפני כשנה מבית ההשקעות "אקסלנס נשואה" בעקבות התבטאויות על רקע עדתי, יתמודד על מקום מטעם הליכוד בכנסת. כך נחשף הערב בתכנית "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הסערה סביב מעוז החלה כשבריאיון שהעניק אשתקד השתלח במילים חריפות במה שהוא שכינה "האליטה האשכנזית בבנק לאומי, בבית המשפט העליון ובמפגינים שהשתתפו במחאה החברתית".

"אני כלכלן בכל רמ"ח אבריי. אני בעד צדק חברתי. עשיתי לביתי והצלחתי - כעת אני רוצה לעזור לאנשים", הוא אמר בפתח הריאיון. "אני רואה שהעם במצוקה ורוצה לעזור לו עם הידע הרב שלי".

מעוז, שמתח ביקורת נחרצת על מובילי המחאה החברתית בקיץ אשתקד, הסביר כי דבריו אז והכוונות שעליהן הצהיר כעת אינן סותרות זו את זו: "המחאה עצמה לא הביאה דבר. אני רוצה לעשות דברים - וכל מה שעשיתי בעבר הצליח. כך אצליח גם בהמשך".

"כוכב מזרחי"?

חבירתו של מעוז לנתניהו מהווה מענה לטענות שהשמיע בימים האחרונים בכיר ש"ס, אריה דרעי, שאחרי ההודעה על ההתמודדות המשותפת עם ישראל ביתנו האשים כי "הליכוד הוא לא הבית של המסורתיים והמזרחיים".

נוסף על כך, נשמעה ביקורת על היעדרו של בן עדות המזרח בצמרת הליכוד אחרי הודעתו של שר התקשורת, משה כחלון, על פרישה מהחיים הפוליטיים.

באשר לסוגיה העדתית, אמר מעוז: "הייתי גדול התומכים בעלייה הרוסית ובאתיופים. אני לא חוזר בי מהדברים שאמרתי על בנק לאומי", הוא הבהיר והוסיף: "אני מסכים עם המדיניות הכלכלית של נתניהו ולדעתי הוא הביא להצלחה רבה של ישראל. הוא חברתי וגם דואג לחלשים".

נתניהו בירך: "מעוז יסייע בהפחתת יוקר המחייה"

אחרי הודעתו על חבירתו לליכוד, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכות לפרופ' מעוז. "ביקשתי ממנו להיות חבר ב'צוות 100 הימים' כדי להביא תכנית להפחתת יוקר המחיה, בדגש מיוחד על מחירי הדיור", מסר.

נוסף על כך, הביע נתניהו תקווה כי "מעוז יתרום רבות לליכוד ולמדינה, בשל ניסיונו הרב בנושאים הכלכליים והחברתיים".