לא צפוי להתמודד. אהוד אולמרט (צילום: רויטרס)
לא צפוי להתמודד. אהוד אולמרט | צילום: רויטרס

כשלושה חודשים לפני הבחירות מצפים במערכת הפוליטית בקוצר רוח להחלטתם של אהוד אולמרט וציפי לבני בנוגע להתמודדות על מקום בכנסת הבאה, אך על פי ההערכות האחרונות - השניים יעדיפו להישאר בבית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

שני האישים ממתינים לסבב נוסף של סקרים, שנעשו לאחר הצהרת נתניהו על הבחירות החדשות, ורק אחריהם יחליטו האם להתמודד. תשובתם הסופית של השניים צפויה להתקבל במהלך השבוע הבא.

על פי ההערכה, שני ראשי הממשלה לשעבר מעוניינים לשוב לתפקיד רם הדרג בו כיהנו ויחשבו פעמיים על התמודדות, אם משמעות הדבר היא לכל היותר כהונה במשרת שר זוטר בממשלה שתונהג על ידי אדם אחר.

 בקדימה משוכנעים שרק אולמרט יכול להציל את המפלגה

עיקר הלחץ מופעל על אהוד אולמרט, בייחוד מטעם אנשי קדימה, עבורם הוא מסמל מוצא יחיד. הסקרים חוזים למפלגה הצטמקות משמעותית בבחירות הבאות, כך שרוב חברי הכנסת המכהנים ייאלצו להישאר בבית. הם משוכנעים כי רק הצטרפות של אולמרט עשויה להביא את המפלגה להישג.

מהערכות שונות עולה כי דווקא הסתבכותו המשפטית של אולמרט מעודדת אותו לגלות סימני עניין בהתמודדות, מתוך מחשבה שהדבר עשוי לגרום לפרקליטות לוותר על הערעור בפרשת טלנסקי. עם זאת, ובהתבסס על סקרים קודמים, גם אולמרט וגם לבני לא צפויים לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות, וימתינו אולי להזדמנות הבאה.