ליאור לפיד מתגייס (צילום: KateRiep_Godbye)
מתוך עמוד הפייסבוק של ליהיא לפיד | צילום: KateRiep_Godbye
בקרוב יחזור יו"ר מפלגת "יש עתיד" להיות אב לחייל: הבוקר, פרסמה אשתו ליהיא לפיד בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה תמונה של בנה הצעיר ליאור מתייצב אתמול לצו ראשון בבקו"ם בתל השומר. התמונה עוררה את אמפתית הגולשים וזכתה ליותר מ-1,800 לייקים ואיחולי הצלחה. "זה נורא מרגש, כי בשבילי הוא עדיין ילד, רק שלא ישמע אותי אומרת את זה", היא אומרת היום ל-mako, "כמובן שברגע שהוא הסתובב מיד זלגו הדמעות".

רק לפני כשלוש שנים השתחרר יואב, בנו הבכור של לפיד מנישואיו הראשונים, לאחר ארבע שנים של שירות בחיל המודיעין של צה"ל. הבן הצעיר, ליאור (17), לומד בכיתה יא' בבית הספר עירוני א' בתל אביב ועתיד להתגייס לשירות הצבאי בתום לימודי התיכון. "ליאור מאוד רוצה לשרת מכל הלב והנשמה. הוא רוצה להיות חי"רניק כמו סבא רפי (אביה של ליהיא א.פ)", היא מספרת, "ליאור גדל בסביבה ובמשפחה שבה ברור היה לו שהוא יתגייס ויתרום. זו לא שאלה עבורו בכלל".

לפיד, עיתונאית וסופרת, כבר הפנימה כי היא אשת פוליטיקאי. "זהו לא פוסט פוליטי", כתבה, "זה הבן שלי, מתייצב בבקו"ם אתמול, נרגש, ל'צו ראשון'", אך הוסיפה בהמשך, "אולי בעצם זה כן פוסט פוליטי". אחד הנושאים הבולטים שמקדם לפיד בבחירות הוא השיוויון בנטל, היום, היא אומרת ל-mako כי: "הרגע הזה הוא רגע מאוד ישראלי, רק עצוב לי שלא כל הישראלים הם חלק ממנו, ושהנשיאה בנטל היא לא דבר משותף לכל הישראלים".

ליהיא לפיד מבשלת וכותבת22862 (תמונת AVI: זמן איכות עם הילה אלפרט)
"מיד זלגו דמעות". ליהיא לפיד | תמונת AVI: זמן איכות עם הילה אלפרט
בתשובה לשאלה לגבי החששות לקראת הגיוס היא משיבה "אני ממש זוכרת שליאור נולד והייתי בטוחה שהוא כבר יגדל למדינה שחיה בשלום ובשלווה. זה היה לפני 17 שנים. אין ספק שחלק מכל ההתגייסות של המשפחה, ובטח של יאיר, למרחב הציבורי, זה מתוך תחושה שכולנו צריכים להתאמץ כדי שיהיה פה טוב יותר".