בעיתונות העולמית עדיין מנסים לעכל את תוצאות הבחירות בישראל, תוצאות שהפתיעו גם אותנו. נתניהו ניצח או בעצם הפסיד? ומי זה בכלל יאיר לפיד?

בניו יורק טיימס אמרה הכותרת: "התוצאות הפושרות של נתניהו כמוהן כהפסד". הכותרת השניה עוסקת, כצפוי ביאיר לפיד ובהישג הפנומנלי שלו. "המנהיג הכריזמטי הזיז את המפה הפוליטית בישראל לכיוון המרכז", אמרה הכותרת, "עם הלוק הנכון והנימוס, יאיר לפיד, סלבריטי ישראלי וסמל להצלחה, הגיע לעמדת כח משמעותית מכסא מנחה תכנית הטלויזיה הפופולרית בישראל".

בנימין נתניהו ויאיר לפיד מתוך ה-cnn
"מי אתה יאיר לפיד?" המסך המפוצל גם ב-cnn
בגרדיאן הבריטי היו כבר הרבה פחות מנומסים כלפי נתניהו. "מהלומה לנתניהו בבחירות בישראל", זעקה הכותרת בעמוד הראשי של האתר. בהמשך כתבה הארייט שרווד: "נתניהו ספג מכה קשה בבחירות בישראל וההישג של מפלגת המרכז שרק הוקמה יאלץ אותו לבקש קואליציה רחבה כדי שיוכל למשול. הוא עדיין יהיה ראש הממשלה, אבל הנפילה מ-42 כיסאות ל-31 תאלץ אותו לשתף פעולה עם לפיד, האישיות הטלויזיונית לשעבר, שהקמפיין שלו עסק בנושאים סוציואקונומיים".

בעמוד הראשי של ה-CNN  מפנים לכתבת וידאו על יאיר לפיד כשהכותרת החד משמעית: "יאיר לפיד, הכוכב הפוליטי החדש של ישראל". עם תחילתה רואים קטע מתשדירי הבחירות של יש עתיד והקריינות המפרגנת: "מי אתה יאיר לפיד? עיתונאי לשעבר, מגיש תכנית אירוח ומתאגרף חובב, שנמצא ברשימות הגברים הכי סקסיים בישראל. מאתמול, לפיד הוא גם הכוכב הכי נוצץ בפוליטיקה הישראלית".כתבת הטקסט החדשותי יבשה יותר עם הכותרת: "נתניהו ניצח בבחירות בישראל" ובגוף הידיעה: "מפלגתו של נתניהו ניצחה, אבל הוא יצטרך להתגמש לכיוון המרכז הפוליטי".

הכותרת בטלגרף הבריטי: "כאב ראש פוליטי לנתניהו עם תיקו מוחלט בין הימין לשמאל בישראל המבטיח משא ומתן קואליציוני מורכב". ב-BBC הולכים על קו דומה. הכותרת מדברת על deadlock, מבוי סתום בתיקו בין הגושים, והתמונה המובילה היא של לפיד מניף ידיו אל על. במדור הדעות מוסיפה יולנדה קנל: "לא על תוצאה כזאת חשב שנתניהו כשהכריז על הקדמת הבחירות. הוא רצה לחזק את הקואליציה וקיבל את הסטארים החדשים, נפתלי בנט מימין, והסלבריטי הטלויזיוני יאיר לפיד, במרכז".

"נתניהו טוען לניצחון בבחירות בישראל", נכתב בעמוד הראשי של אל ג'זירה הבוקר, עם תמונה של החגיגות בכינוס הליכוד ביתנו אתמול. בכתבה עצמה היתה התייחסות רחבה ליחסי נתניהו אובמה: "מאחורי הקלעים נתניהו ואובמה אינם מסתדרים. אובמה זנח את הרעיון ההסדר במזרח התיכון משום שהוא מאמין שנתניהו לא רוצה שלום". על יש עתיד כתבו שם: "תוצאה מדהימה עבור מצטרף חדש לפוליטיקה של 32 מתמודדות". פרשן אל ג'זירה הוסיף: "הרבה מתלבטים נרתעו ממפלגות הימין הקיצוני והביעו את עמדתם על ידי הצבעה ללפיד".

במדור הדעות של הניו יורק פוסט נכתב תחת הכותרת "הניצחון של ביבי": "למרות שאובמה הבהיר כמה פעמים שבישראל יש מנהיג הפועל נגד האינטרסים של המדינה, המצביעים אתמול הבהירו בבחירתם מחדש של נתניהו שהרעיון שלהם לאינטרסים שונה מאד משל אובמה".