יומיים אחרי העימות בשידור חי עם רוני דניאל, נפגש יעקב אילון עם ח"כ אחמד טיבי, שעדיין לא נרגע מהדברים של הפרשן הצבאי של חדשות 2. "אני לא מכיר עיתונאי שהתפקיד שלו הוא להסיט את הצבא ואת הממשלה לשטח בתים", הוא אומר, "איך הוא יכול לבקש שיעשו בעזה את מה שעשו בדאחייה בלבנון? חיל האוויר הישראלי השטיח שם את כל הבתים ונהרגו ונפצעו מאות אנשים... הקונספט של הדאחייה הוא קונספט לא מוסרי, ולכן האמירה הזאת של רוני דניאל היא לא מוסרית.

"אני מזלזל בכל מי שמזלזל בחיי אנשים פלסטינים. אני לדוגמא יודע שלהרוגה בקרית מלאכי קוראים מירה שארף, אתה יכול, או כל ישראלי אחר יכול, לזכור שם של פלסטיני שנהרג עכשיו?".

למרות שטיבי נעמד על הרגליים האחוריות כשמדובר במתקפה נגד הפלסטינים בעזה, אנחנו בקושי שומעים אותו מתרעם על הבעיות של הציבור הערבי-ישראלי, כולל שכניו לעיר טייבה, שבה גדל טיבי, ובה הוא מתגורר עד היום.

תושבי טייבה משמיעים לא מעט טענות כלפי חברי הכנסת שאמורים לייצג את הציבור הערבי, אך זוכים להישמע בעיקר כשמדובר בסבל הפלסטיני או הסורי. לטיבי יש הסבר: "אין טענה שהיא לא נכונה, אבל צריך לזכור שחבר הכנסת הוא לא ראש מועצה מקומית. ולמרות זאת, אני כחבר כנסת, כאן בטייבה וביישובים אחרים באזור, מנסה כמה שיותר לפצות על האובדן, דואג למלגות, מימון לאצטדיון ובניית מרכז החלל כאן בטייבה נעשו בזכותי. אבל, עובדה שכאשר אני מדבר על ההפצצה בעזה אתה מראיין אותי, אתה מתעניין בדברים האלה יש לזה סקס אפיל תקשורתי, כשאני מדבר על כביש הגישה לאזור התעשייה בטייבה אתם, התקשורת, לא שם". 

>> ומה יש לרוני דניאל להגיד על אחמד טיבי?
>> לכל כתבות המגזין