ראש הממשלה הגיב הבוקר לראשונה לדברים שהטיח בו ובברק ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בדבר בזבוז כספים לקראת תקיפה אפשרית באירן. בריאיון לגולן יוכפז ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל הבהיר נתניהו כי דבריו של אולמרט הם בגדר "אמירה תמוהה וחסרת אחריות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אינני מתכוון לפרט את הוצאות הביטחון שלנו", אמר נתניהו, אחרי שאולמרט אמר ל"אולפן שישי" כי הממשלה הוציאה 11 מיליארד שקלים על הכנות לתקיפה לאירן. "מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה לעצור את אירן מלהשיג נשק גרעיני. זאת הייתה ותישאר המשימה מספר אחת שלי כראש ממשלה, ומי שלא מבין שזה האיום החמור ביותר של ישראל, אני חושב שלא יכול להנהיג את ישראל".

נתניהו גם לא אישר את הסכום שבו נקב אולמרט. "המספר הזה איננו מדויק, והוא וודאי לא מכוון לדברים שאני מתאר", אמר. "בארבע השנים האחרונות השקענו הרבה מאוד בהרבה תחומי ביטחון אנחנו במקום אחר מבחינת היכולות של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה ואני גאה על כך, אין פה בזבוז של שקל".

ראש הממשלה הוסיף: "הכספים שהשקענו, ואני לא מתייחס לסכומים, הם למען מטרה נעלה. אנחנו השקענו בזה והשקענו בדברים אחרים, וטוב שהשקענו".

"לא בונה קואליציות לפני הבחירות"

כותרות העבר 13.7 (צילום: חדשות 2)
נתניהו על קריאת דרעי: "לא בונה קואליציות | צילום: חדשות 2

במהלך הריאיון סירב נתניהו להיענות לקריאת ש"ס להכריז על ישיבה משותפת בממשלה הבאה. הקריאה באה מפיו של הרב אריה דרעי במסגרת ריאיון ב"פגוש את העיתונות", אשר במהלכה פנה לראש הממשלה להודיע על ישיבה משותפת בקדנציה הבאה. "אני לא בונה קואליציות ואני לא מנסה לאפיין אותן", אמר הבוקר נתניהו. "אני חושב שככל שהליכוד ביתנו יהיה גדול יותר, כך ייטב למדינת ישראל ונהיה פחות נתונים לדרישות בלתי סבירות של מפלגות קטנות וסקטוריאליות".  

יחל בסבב השיחות לקראת הקמת הממשלה; הנשיא (צילום: החדשות 2)
"פועל בדרך שלו", פרס | צילום: החדשות 2

נתניהו התייחס במהלך הריאיון גם לעניינים נוספים הקשורים במערכת הבחירות, ביניהם גם לטענה לפיה הנשיא שמעון פרס נותן יד למהלך לחיזוק גוש השמאל. "אני לא יכול לאשר דבר כזה", אמר נתניהו והוסיף כי הוא "מעריך שפרס פועל בדרכים שלו למען המטרה המשותפת שלנו - השגת ביטחון ושלום למדינת ישראל"

נתניהו סירב לתקוף את הנשיא באופן ישיר בדבר חריגה מתפקידו. "אין קביעה מדויקת מהם סמכויותיו של הנשיא", אמר. "לא תמיד אנחנו מסכימים, אבל אני חושב שאנחנו יודעים לכבד איש את רעהו בזה שאנחנו רוצים באמת את הטוב ביותר".