יושבת ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הצליחה לסמן הערב הצלחה נוספת בתוך המפלגה. יום אחרי ועידת הליכוד, בה אושר האיחוד עם ישראל ביתנו, גם בעבודה אישרו היום את ההצעה של מנהיגת המפלגה, וביטלו את מנהג השיריונים ההיסטורי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

רבים במפלגת העבודה מחו נגד הניסיון של יחימוביץ' להביא לביטול השיריונים וטענו שייפגע במגזרים שונים, אך יושבת הראש נאבקה על ביטול השיטה ופנתה גם למתנגדים בנאומה. "ככל שהרשימה הזו תהיה קרובה לרצונו של הציבור, וזו מתמטיקה פשוטה, ככל שנהיה אמיתיים יותר וחזקים יותר וגדולים יותר - כך יהיה יותר מקום לכולכם. על כן, אני מבקשת היום את אמונכם".

"אנשים הוצנחו באופן לא דמורקטי"

יחימוביץ' הוסיפה: "אני מבינה את הקשיים - במשך שנים התרגלנו לשיטה הזאת. זאת לא הייתה שיטה טובה. היא הייתה שיטה קלוקלת. אנשים הוצנחו באופן לא דמורקטי - גונבים את המנדט שלהם והולכים. זה לא יהיה".

בקריצה לוועידת הליכוד מאתמול אמרה יחימוביץ' - "אנחנו לא הליכוד. אצלנו מי שהגישו הסתייגויות - שמענו אותם כאן, הקשבנו וכיבדנו אותם".

בפעם הראשונה היא גם ציינה שהיא מתמודדת על ראשות הממשלה ובמילים ברורות הצהירה שמפלגת העבודה מהווה את האלטרנטיבה לממשלת נתניהו או ל"ביברמן", כפי שמכנים שם את האיחוד החדש - "הליכוד ביתנו". היא נענתה בתרועות רמות.