הרוב מאמינים שנכשל. שר הרווחה כחלון (צילום: עזרי עמרם)
"מעולם לא גבה לבי", כחלון | צילום: עזרי עמרם

לאחר הדיווחים על כוונותיו שלא להקים מפלגה עצמאית, פרסם השר הפורש משה כחלון הודעה מטעמו, ובה הודיע באופן רשמי כי החליט לוותר על המהלך הפוליטי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"לפני שבועיים הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא אתמודד לכנסת ה-19", נכתב בהודעה. "אני דבק בהחלטתי זו. לא במקרה לא שמעתם אותי בשבוע האחרון מדבר על מפלגה חדשה. הסיבה היא שלא הייתה מפלגה חדשה. היו פניות, היו סקרים שבניגוד לפרסומים לא אני הזמנתי", הוסיף.

עוד ציין כחלון בהודעתו, כי "היו לחצים - ואני כדרכי הקשבתי לכולם. כך נהגתי תמיד. מעולם לא גבה לבי. הקשבתי לכולם אבל את דעתי לא שיניתי. הליכוד הוא הבית. הבית המדיני והבית החברתי. בבחירות הקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו ואקח חלק פעיל בצוות 100 הימים במטרה לגבש רפורמות שיקלו על יוקר המחייה ולשינוי שיטת הממשל".

בסוף דבריו, כתב כחלון: "בכוונתי להמשיך ולפעול גם מחוץ לממשלה ולכנת לקידום סדר היום החברתי. ברצוני לנצל את ההזדמנות ולקרוא לאזרחי ישראל לתמוך בליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

הערב התקבלה ההכרעה: כחלון לא יקים מפלגה עצמאית

מחר צפוי השר משה כחלון להודיע כי לא יתמודד ויחזור לתכניותיו המקוריות לנסוע ללימודים באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית. החלטתו של כחלון באה אחרי סוף שבוע של התייעצויות קדחתניות עם מקורביו ובני משפחתו.

על אף הפרסומים האחרונים, שהכריזו כי השר הפורש שוקל להקים מפלגה עצמאית, ועל רקע ממצאי הסקר הפנימי שהתקבל אתמול ולפיו צפוי היה כחלון לגרוף בין 18-20 מנדטים בבחירות הקרובות - מסרו הערב מקורביו כי בתום התחבטויות ארוכות, החליט שלא לבצע את המהלך. עוד נמסר, כי כחלון יסביר מחר את החלטתו בכך ש"לא התכוון לפגוע בליכוד".