יום הבחירות בישראל הוא גם יום שבתון, כך שמלבד הדקות בהן משלשלים את פתק ההצבעה לקלפי, יש יום שלם בו צריך להעסיק את הילדים. אז מה אפשר לעשות מחר מלבד לבלות בקניון הקרוב לביתנו? ריכזנו עבורכם כמה רעיונות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בצפון:

צוק מנרה מזמין את תושבי האזור ליהנות ממחיר כניסה מוזל לאתר, 22 שקלים - ממש כמו תאריך הבחירות, עבור כל אחת מהאטרקציות במקום.

חוות "דגי דן" שבקיבוץ דן באצבע הגליל מזמינה את כל אזרחי ישראל לפעילות בחינם שתכלול בילוי בחיק הטבע והיכרות עם תהליך גידול הדגים במקום.

מרכז דבורת התבור במושב שדמות דבורה שבגליל התחתון יעניק 30% הנחה למי שיציג אישור על כך שמימש את זכותו הדמוקרטית. במקום יוכלו המבקרים להכיר את חיי הדבורים בכוורות, ללמוד להכין דבש וגם נרות דונג.

בדרום:

במושב תלמי יוסף שבצפון הנגב מזמינים אתכם להצטרף למרוץ של יונים המשמשות כיוני דואר. תוכלו דם לבקר בחממות הגידול של המושב ולקטוף תפוזים בפרדסים שבמקום.

לא רחוק משם בקיבוץ כרמים תעלו על עגלות רתומות לטרקטורים ותוכלו לסייר בשדות החקלאיים של הקיבוץ, לחזות בגידולים השונים ואולי אפילו לנסות לקטוף.

באזור השפלה והמרכז:

גן המדע שבמכון ויצמן ברחובות יפתח את שעריו ויאפשר כניסה למעבדות המסקרנות. בנוסף יתקיימו פעילויות טבע, תחרויות "חי, צומח, דומם", ושעת סיפור עם זווית מדעית לקטנטנים שבחבורה.

בגנים הלאומיים בית גוברין וירקון הורידו את גיל ההצבעה - בני חמש ומעלה יוכלו להצביע בקלפי מיוחדת שתוצב במקום. הבחירות הללו הן לא עבור נציגי העם לכנסת, אלא הצבעה שבסופה יוכרז המתחם הטוב ביותר.

גם בספארי ברמת גן יקיימו הפנינג בחירות. בין המועמדים תוכלו למצוא את לוקאס הגורילה, יוסי הפיל, דניסה הג'ירפה וקרן פלס הקרנפית. המבקרים יוכלו לבחור באיזה מועמד הם תומכים ולסייע למסע הבחירות שלו.

ביום הבחירות ייפתחו גם מרבית המוזיאונים. במוזיאון המדע בירושלים לדוגמא, תוכלו ללמוד על תופעות מזג אוויר כמו היווצרות עננים, וגם ללמוד על טביעות אצבעות בסדנה בילוש מיוחדת לילדים.

בבית התפוצות בתל אביב תוצג ביום הבוחר תערוכה חדשה בשם "חוטים של משי", המספרת את סיפורה של קהילת בוכרה על התרבות המפוארת שלה. הילדים הצעירים יותר יוכלו לבקר בינתיים בתערוכת "א בה גע דע - הרפתקה בארץ המילים".

ובמוזיאון הילדים בחולון תוכלו לבקר בתערוכות "דיאלוג עם הזמן", "דיאלוג בחשיכה" ו"הזמנה לשקט". כולן מספקות למבקרים חוויות תחושתיות על מצבים של זקנה, עיוורות וחירשות.