ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה להעביר את תקציב 2012 ובכך להימנע מלהודיע על הקדמת הבחירות לחורף או אביב 2013. נתניהו ייפגש השבוע עם שותפיו לקואליציה במטרה לנסות להגיע להסכמות על הקיצוצים הגדולים בתקציב השנה הבאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בסביבת נתניהו מעריכים שישראל ביתנו וש"ס יהיו מוכנות להשלים עם חלק מהגזירות הכלכליות, כולל קיצוץ בקצבאות הילדים. עם זאת, ההערכה היא כי שר הביטחון אהוד ברק וסיעת העצמאות יתנגדו.

"צעד שגוי ומסוכן", ישי (צילום: AP)
יסכים לקיצוץ בקצבאות? אלי ישי | צילום: AP

אתמול העריך שר החוץ ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בשיחה עם שליחנו לניו יורק אודי סגל כי החלטה של נתניהו בנושא הקדמת הבחירות - קרובה. "אני לא יודע מתי במדויק, פברואר-מרס, או ספטמבר-אוקטובר 2013 זה עדיין מוקדם להגיד", אמר שר החוץ והוסיף: "תוך שבועיים עד חודש התמונה תתבהר".

מקורבת ליו"ר. ליברמן (צילום: רויטרס)
בתוך שבועיים נדע מתי הבחירות. ליברמן | צילום: רויטרס

הידיעה האחרונה באה בניגוד להערכות קודמות ולפיהן יכריז ראש הממשלה בשבועות הקרובים על הקדמת הבחירות. במערכת הפוליטית גברו ההערכות כי בלשכת ראש הממשלה כבר התקבלה ההחלטה לקיים את הבחירות בחורף הקרוב ולהעביר את תקציב המדינה לשנת 2013 רק לאחריהן.

שר הביטחון היוצא גובה 1,500 דולר לדקה (צילום: רויטרס)
ישי וליברמן יסכימו - ברק יתנגד? | צילום: רויטרס

על אף שההחלטה כבר התקבלה בלשכת ראש הממשלה ולא נעשה כל מאמץ להגיע עם השותפות הקואליציוניות על אישור התקציב והגזירות, נראה שנתניהו יעדיף להתעכב עם ההכרזה על בחירות באופן רשמי על מנת לקצר את זמן ההתארגנות של יריביו הפוליטיים.

על פי אותן הערכות מוקדמות, עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ באמצע חודש אוקטובר, יצביעו חברי הכנסת על פיזורה בקריאה שניה ושלישית ומערכת הבחירות תתחיל באופן רשמי. ההערכה היא שהבחירות צפויות להתקיים באמצע פברואר או במרץ.