מאז תחילת השבוע שאלה אחת, מרכזית וחשובה מעסיקה את אזרחי ישראל - מישהו האיש חמור הסבר שמציץ אלינו מכל רחבי הרשת וקורא לנו "ישראל צריכה אולג פטרושקה"?

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבועות האחרונים השיקו מרבית המפלגות את הקמפיין שלהן לקראת הבחירות לכנסת ה-19, אלא שהקמפיין שמושך את מרבית תשומת הלב הוא דווקא זה שעלה ביום ראשון השבוע של הפוליטיקאי האלמוני אולג פטרושקה. באתר של האוליגרך האלמוני מופיעים קורות חייו והבטחות כמו "ישראל צריכה מנהיג חזק, רק פטרושקה יעשה פה סדר", אך אין ולו רמז בנוגע לשאלה האם מדובר בקמפיין פוליטי או שמא בבדיחה.

מאז עלייתו החלו לצוץ תיאוריות קונספירציה ביחס למי עומד מאחורי הקמפיין רחב ההיקף הזה, אך החידה נותרה בינתיים ללא תשובה. אחת הסברות טוענת כי זהו למעשה פרומו יקר במיוחד לתכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" שצפויה לעלות בקרוב עם עונה חדשה, אך בזכיינית קשת דוחים את הטענה.

השערות אחרות מדברות על קמפיין פוליטי מתוחכם במיוחד, אך האפשרות הסבירה יותר היא שמדובר בקמפיין מסחרי של אחת החברות הגדולות והמרוויחות במשק, שכן שטחי פרסום רבים כל כך באינטרנט, כולל חשבונות פייסבוק וטוויטר שמתעדכנים כל העת עולים לא מעט כסף.

לאחר שגולשים איתרו פרופיל פייסבוק של אדם בשם "יגאל פרקש" שנראה דומה ביותר לאותו "אולג פטרושקה", נכתב בדף הפייסבוק של האחרון: "למען הסר ספק והרגעת הספקולציות: יגאל פרקש הוא שמו המעוברת של אולג פטרושקה. מטעמי הקמפיין הוחלט במטה הבחירות שלו שיפעל בארץ בשמו המקורי. פרקש יעשה פה סדר?רק פטרושקה יעשה פה סדר!!".