בעבור עו"ד פנינה תמנו-שטה, המועמדת מספר 14 ברשימת "יש עתיד", ההתרגשות הלילה הייתה כפולה. לצד ההפתעה חסרת התקדים שרשמה מפלגתה, כשהגיעה על פי המדגמים ל-19 מנדטים, התברר לה כי היא צפויה לרשום היסטוריה אישית ולהתמנות לחברת הכנסת הראשונה ממוצא אתיופי בישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט היא מספרת כי האמינה שתצליח להיכנס לכנסת ועל תחושות השמחה במפלגתה. "מרבית האנשים במפלגה שלנו האמינו ולכן זה קרה", אומרת תמנו-שטה, שבעברה הייתה כתבת המשפט של הערוץ הראשון. "חזרנו על המסרים בהם אנו מאמינים ובסופו של דבר הציבור הבין את זה והצביע 'יש עתיד'. זו הרגשה נהדרת".

תמנו-שטה עלתה בגיל 3 מאתיופיה, וזה מספר שנים עוסקת בפעילות חברתית במספר מסגרות. "נבואות מגשימות את עצמן", היא מספרת. "אני מקווה להיות חברת כנסת מצטיינת. זה הישג אדיר ואחריות גדולה".

מוקדם יותר, במהלך החגיגות במטה המפלגה, סיפרה תמנו-שטה לכתבנו עזרי עמרם על תכניותיה. "אני רוצה לקדם כמה שיותר חקיקה שנוגעת בשוויון ודיור בר-השגה", אמרה. "מעמד הביניים מבין ויודע בדיוק מה הוא רוצה. הוא נתן בנו את האמון שלו".

אין תמונה
פנינה תמנו-שטה. עשתה היסטוריה

עם פרסום המדגמים, הורגשה הערב התרוממות רוח בכינוס "יש עתיד". "כן מתוקה, את בת של חברת כנסת עכשיו", אמרה יפעת קריב, מס' 16 ברשימה, לבתה שהתקשרה לברך אותה על תוצאות המדגם. בריאיון לחדשות 2 באינטרנט אמרה קריב: "העם אמר את דברו. המדינה היא שלנו ואנחנו לא מוכנים לוותר, עד שנחזיר את המדינה לאנשים שנושאים בנטל ועובדים".

באשר לכניסתה המפתיעה לכנסת, הגיבה קריב: "אני כמו אצנית מרתון, פועלת לטווח ארוך. אנחנו לא מתכוונים להיות כאן קדנציה אחת. יש הרבה עבודה וזה ייקח זמן. בכל פעם נעשה יותר ויותר".

"אנחנו אנשים שבאו לעבוד", הצהיר הג'ודוקא לשעבר יואל רזבוזוב, מס' 8 במפלגה. "שלא כמו אותם הפוליטיקאים שהצביעו להם בעבר - הבאנו לאנשים את התקווה וכיוונו גבוה. על אף הסקרים, ידענו שנביא יותר". בתור ספורטאי מנוסה, רזבוזוב הוסיף ואמר כי "מי שרוצה להיות אלוף, חייב לחלום על זה".