הבחירות לכנסת הבאה ייערכו בעוד 120 ימים בדיוק - כך קובעת הצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת, שאושרה הבוקר בממשלה וצפויה לעבור בקריאה שניה ושלישית לכל המאוחר מחר.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, המשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו להחמיא להישגי הקדנציה הנוכחית: "אני חושב שבכל התחומים שאנחנו יכולים למנות יש הישגים גדולים מאוד לממשלה בזכות העבודה המשותפת שלנו, החזון המשותף שלנו, שיתוף הפעולה והיציבות הפוליטית".

"היציבות הפוליטית היתה מרכיב חשוב מאוד בהצלחה, משום שבמשך שלוש שנים שרים עסקו בפיתרונות ולא בבחירות", לדברי נתניהו. "אני חושב שמזה עשרות שנים לא היתה ממשלה כל כך יציבה במדינת ישראל, אבל זה גם לא סוד שעם תחילת השנה הרביעית של הממשלה יש התרופפות מסוימת ביציבות הקואליציונית וחוסר יציבות, גם בין מפלגות וגם בתוך המפלגות", הדגיש.

רה"מ: המטרה היא לכונן ממשלה רחבה ככל האפשר

ראש הממשלה הוסיף: "חוסר יציבות תמיד מביא לסחטנות, מביא לפופוליזם - אלה פוגעים במרכיבים העיקריים של חיינו, בביטחון, בכלכלה, בחברה. אנחנו נמצאים במדינה שצריכה יציבות פוליטית. הייתי שמח מאוד אם היינו יכולים להשלים את הקדנציה עד תומה, וזו היתה גם מטרתי. לצערי ההתרופפות הזאת מציבה סימן שאלה על כך, ולכן נראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה".

"אנחנו מציעים כאן את 4 בספטמבר, שאחריה אנחנו, אם ירצה ה' והבוחר ייתן לנו את המנדט, הכוונה שלי לכונן ממשלה רחבה ככל האפשר על מנת להביא יציבות והובלה מוצלחת למדינת ישראל אל מול האתגרים הגדולים שעדיין עומדים לפנינו", ציין נתניהו.

מופז: יחימוביץ' מכרה את הערכים תמורת מנדטים

במקביל, ערך יו"ר האופוזיציה מסיבת עיתונאים במהלכה העביר ביקורת על נתניהו ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'. "אני קורא לכל המפלגות השואפות להחליף את הממשלה הרעה להתייצב יחד. יחימוביץ' מכרה את האידיאולוגיה והערכים שבהם מאמינה תמורת מנדטים", טען מופז.

"אנו מתכוונים לתקן את שיטת הממשל ולתת מענה לבעיות הלאומיות. אין לקדימה שום בעיה עם העובדה שהבחירות יתקיימו ב-4 בספטמבר. הדבר הצודק הוא חקיקת 'חוק שירות לכל' ואז קיום מערכת בחירות", הוסיף מופז.

העבודה: מופז במצוקה והוא מאבד עשתונות

מפלגת העבודה הגיבה לביקורת שהטיח בה ח"כ שאול מופז. "צר לנו שמופז מאבד עשתונות במצוקתו הרבה, ומתעקש להיות יו"ר האופוזיציה הראשון בהיסטוריה שמנסה לדחות בחירות", נמסר מהמפלגה.

עוד הוסיפו כי "מוטב שמופז ירכז מאמץ במתקפה נגד נתניהו ולא יבזבז אנרגיה בהתגוששות עם שותפותיו לאופוזיציה". באשר לחוק טל, נמסר מהמפלגה כי היא "הציגה את מתווה בן גוריון לגיוס חרדים לשירות צבאי או אזרחי".

 רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק