הכרזה הבעיייתית (צילום: מתוך הפייסבוק)
כרזת הקמפיין שעוררה את הסערה | צילום: מתוך הפייסבוק

בליכוד תוקפים קשות את קמפיין הבחירות שהציג יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, ביום חמישי האחרון, תחת הכותרת "ביבי יסבך אותנו", כשברקע תמונה של פטרייה אטומית. צחי הנגבי, שפרש לפני כמה חודשים מקדימה ועבר לליכוד, הגיב לאסטרטגיית ההפחדה המאפיינת את הקמפיין. "אני מביט בקמפיין החדש של מופז נגד ראש הממשלה, ועצוב לי", כתב הנגבי בעמוד הפייסבוק שלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"כואב לראות כיצד אדם שהיה רמטכ"ל ושר ביטחון, שירת את המדינה עשרות בשנים בשדות הקרב, וחינך את בניו להתנדב ליחידות המובחרות ביותר, לא מבין שגם בשעת בחירות יש להפגין ריסון וממלכתיות".

הנגבי טוען כי הקמפיין של קדימה פוגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל. "קמפיין הפטרייה הגרעינית של מופז מצביע למעשה על מדינת ישראל כעל הצד האשם בעימות עם אירן. כשאומרים שנתניהו נתון ב"אובססיה להפציץ את אירן" מכתימים את ישראל כולה. משכיחים את העובדה שהעולם כולו נאבק, בזכות נחישותו של נתניהו, בתכנית הגרעין של מחמוד אחמדינג'אד. מתעלמים מהסכנה של נשק להשמדה המונית בידי משטר עריץ ופנאטי שמכחיש את השואה ונשבע למחוק את "הסרטן הציוני" ממפת העולם", התרעם הנגבי. "הקמפיין הזה לא יוסיף למופז קול אחד, אבל הוא יעצים את קולם של שונאי ישראל", הוסיף.

"הזגזגן האולימפי ממשיך להתל בציבור"

אבל הנגבי לא היה היחידי. בסוף השבוע הגיבו שרים וחברי כנסת רבים לקמפיין "הפטרייה הגרעינית". חבר הכנסת דני דנון מהליכוד אמר, כי "פרפורי הגסיסה של קדימה מביכים, ביסוס הקמפיין המפלגתי נגד רה"מ, מעיד על סופה הקרב ובא של מפלגת הטרנד חסרת עמוד השדרה שנקראת קדימה". דנון גם הוסיף: "הסקרים אשר מוחקים לחלוטין את קדימה מהזירה הפוליטית, מבהירים כי קדימה מפלגת הסופרמרקט הולכת להיעלם אחת ולתמיד וניסיונות ההישרדות שלה מביכים".

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין אמר כי "הזגזגן האולימפי מופז ממשיך להתל בציבור ומנסה לזרוע בו אימה. הסכנה הגדולה האמיתית שקיימת היום היא שמופז, שזגזג בנושא גדר ההפרדה וההתנתקות ושבמשמרת שלו כשר בממשלה פרצו שתי מלחמות - ימשיך לייצג ציבור ובכך יסבך בעצמו את ישראל".

התגובות הללו מגיעות על רקע הסקרים המביכים שפורסמו בסוף השבוע, ולפיהם, לו הבחירות היו מתקיימות היום, קדימה אינה עוברת את אחוז החסימה. ביום חמישי, בפתיחת קמפיין המפלגה, אמר מופז על מצבה של קדימה כי "חברי הכנסת מבינים שאי אפשר לחכות יותר. אם תגיע תגבורת בהמשך - נברך על כך", התייחסו לאפשרות של כניסת ציפי לבני ואהוד אולמרט למערכת הפוליטית.

בחמישי האחרון כינס מופז מסיבת עיתונאים מיוחדת והסביר את הקמפיין שילווה את קדימה במערכת הבחירות הקרובה: "הטירוף של נתניהו וליברמן מסוכן לישראל. זהו חיבור בין נתניהו, שהוא חסר אחריות, לבין ליברמן חסר המעצורים. נתניהו מוביל אותנו במסלול משיחי ומבטיח לנו אביב גרעיני. אין לו אחריות ואין לו שיקול דעת". בין היתר, הוא חשף כרזה שתוצב במרכז מסע ההסברה - שבה נראית פטריה רדיואקטיבית מיתמרת ולצדה הכיתוב: "ביבי יסבך אותנו".

אין תמונה
מופז זגזגן אולימפי", ח"כ אדלשטיין

בניגוד לפריימריז הקודמים בקדימה, בהם התמודד מופז למול ציפי לבני באמצעות אסטרטגיה עוקפת המבטלת אותה ומעמידה אותו כאלטרנטיבה לראשות הממשלה, ינסה הפעם מופז למתג עצמו כ"מר ביטחון". אגב, הסיסמה: "מופז, נקודה, ראש הממשלה, נקודה", נגנזה מהקמפיין הזה. גם בקדימה מבינים שהאסטרטגיה שעבדה למופז בפריימריז יכולה רק להזיק לו הפעם.

"הרשימה שתוצג תסמן אחריות, שיקול דעת וניסיון"

בחלק השני של הקמפיין יינתן יותר ביטוי לחברי הכנסת של המפלגה. הניסיון יהיה גם כאן לבצע הנגדה, ולהשוות בין הח"כים המנוסים בקדימה, כדוגמת מאיר שטרית, ישראל חסון ודליה איציק, אל מול "פליטי ריאליטי" של מפלגת העבודה. גורמים בקדימה אמרו היום, כי "הרשימה שתוצג תסמן אחריות, שיקול דעת וניסיון, בניגוד לרשימת הסופר-מרקט והמצב רוח של מפלגת העבודה".