הרבה מאוד שנים לא היה כל כך צפוף בכניסה לוועידת מפלגת העבודה, ואם להאמין לסקרים - בסיעה יש הרבה מאוד מקום ולכן יותר מ-100 מתמודדים נאבקים על מקום ברשימה. אתמול הייתה להם הזדמנות לפגוש את ותיקי העבודה - שלא ממש מתלהבים ממצעד הכוכבים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

למפלגת עבודה יש רק שמונה חברי כנסת, ויותר מ-20 מנדטים בסקרים, מה שפתח את הדלת ל"מצעד הטאלנטים". ראשונים קפצו על העגלה "נבחרת הצדק החברתי" - פעילי המחאה של קיץ 2011, שביניהם יו"ר התאחדות הסטודנטים לשעבר איציק שמולי והפעילה החברתית סתיו שפיר.

"אני חושב שבוגרי קיץ 2011 צריכים להשתלט על כל עמדות המפתח במשק הישראלי", אמר פעיל אחר במחאה החברתית, רגב קונטס. חברתו למחאה סתיו שפיר, המתמודדת בפריימריז למפלגה, ציינה כי היא "רגילה לחלק פלאיירים, אך הפעם הנושא שונה. מרגיש לי יותר נוח לדבר על אידיאלים ופתרונות מאשר לדבר על עצמי, אבל פה פתאום צריך לספר לאנשים מה עשית בחיים".

נוסף על אנשי המחאה, הודיעו בשבועות האחרונים מספר עיתונאים, וביניהם מיקי רוזנטל ומרב מיכאלי - על הצטרפותם למפלגה. "במשך שנים באו כל כך הרבה אנשי צבא וזה נראה לנו מובן מאליו", ציינה מיכאלי, והוסיפה: "אז עכשיו באים עיתונאים ועיתונאיות. אנשים לא פחות טובים" .

"לא יכול להיות שאדם שכתב שתי שורות יהיה מנהיג"

אך מתברר שוותיקי המפלגה אינם מתלהבים מזרם הכוכבים המציף את ביתם הפוליטי. "מה שאני רואה פה מרתיח אותי", אמר בזעם ירון צברי, פעיל ותיק בסיעה. "זה לא ייאמן שאנשים נמצאים יומיים במפלגה, מוצנחים והופכים אותה למפלגת אווירה. במה אנחנו שונים מיאיר לפיד?", תהה והדגיש: "לא יכול להיות שאתמול אדם כתב שתי שורות - והיום הוא מנהיג. מנהיגות נבנית בזיעה".

"אנחנו שמחים על כך שמצטרפים", ציין משה דבוש מלוד. "אבל עם כל הכבוד, הם לא היו בישיבות ולא עמדו בצמתים. הם באים - ורוצים להיות חברי כנסת", הוסיף. גם יעל ארן, מתמודדת ברשימה, אמרה כי "מפלגה צריכה להציג לציבור שיש לה גם איכויות ואנשים עם ניסיון".