אנשי "עלה ירוק", ארכיון (צילום: ישי כהן)
הסטודנטים תומכים ב"עלה ירוק" | צילום: ישי כהן

סקרי דעת הקהל, כמעט חודש לפני הבחירות, לא מצביעים על שינוי ניכר בהרכב הצפוי של הכנסת הבאה - אבל המדגם שנערך באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב הצליח בכל זאת להפתיע: המנצחת הגדולה בקרב הסטודנטים במוסד שבבאר-שבע הייתה יושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', שזכתה ללא פחות מאשר 26 מנדטים. לצדה, בלטה התמיכה ברשימת "עלק ירוק", שברוב הסקרים אינה עוברת את אחוז החסימה, עם 9 מנדטים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בבחירות-הדמה השתתפו 5,000 סטודנטים. אחרי העבודה בראשות יחימוביץ', גרפה את המקום השני מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, עם לא פחות מאשר 24 מנדטים. "יש עתיד" של יאיר לפיד זכתה לתמיכה של 19 מנדטים, ואילו הליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו זכתה להיקף קולות דומה לזה של מרצ - עם 15 מנדטים.

"התנועה" בראשות ציפי לבני, כך לפי ממצאי הסקר, משתרכת מאחור וזוכה לשבעה מנדטים - פחות מאשר "עלה ירוק". קדימה, "עם שלם" ורשימת הימין "עוצמה לישראל" - לפחות לפי הסטודנטים בבן-גוריון - לא צולחות את אחוז החסימה.

את המשאל ערכה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, וממצאיה, כאמור, שונים בתכלית מהסקרים שנערכו בקרב כלל הציבור. עם זאת, לטענתם, הפכה כמות המשתתפים את היוזמה למדגם הגדול ביותר שנערך בישראל.