אלוף (במיל') אורי שגיא מגיב היום לראשונה לטענות כי ביצע עבירות מין באישה לפני ארבעה עשורים. בדיון בנושא מלחמת יום הכיפורים באוניברסיטת בן גוריון האשים שגיא כי "שופכים את דמו" וטען כי הוא אינו מכיר כלל את המתלוננת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

שגיא תקף בחריפות את יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' על שמיהרה לגרום לעזיבתו מהמפלגה. "יחימוביץ' עושה הון תקשורתי על גבי עד כדי הוצאת לשון הרע ופגיעה בשמי הטוב וגורמת לי ולמשפחתי עוול גדול", האשים.

בתחילת יום העיון ביוזמת מרכז חיים הרצוג לחקר המזרח התיכון והדיפלומטיה ביקש שגיא למסור הצהרה אישית. שגיא סיפר על הפגישה שיזמה יו"ר יחימוביץ', בה נאמר לו כי עליו לוותר על ההתמודדות, וציין כי הוא עדיין לא יודע את זהותה של האישה שמאשימה אותו במעשים. "האמת תצא בקרוב לאור", הוסיף.

בשבוע שעבר הודיע שגיא במפתיע על פרישתו מההתמודדות ברשימת העבודה לכנסת בשל פניית דמות מוכרת במערכת העסקית ליושבת ראש המפלגה, שלי יחמוביץ'. אשת העסקים התבקשה לעבור בדיקה במכונת אמת ("פוליגרף") - שממצאיה עלו בקנה אחד עם דבריה.

תחילתה של הפרשה בסוף השבוע שעבר, אז צלצל הטלפון בבית מפלגת העבודה. אשת עסקים מוערכת ומוכרת ביקשה לקבוע פגישה עם יו"ר הסיעה יחימוביץ', אך העדיפה שלא לפרט את נושאה. יחימוביץ' נעתרה לבקשה. בפגישתן של השניים, הוכתה יחימוביץ' בהלם לשמע טענותיה של המתלוננת: הרכש הביטחוני הטרי שלה הואשם במעשים חמורים - מהסוג שבהם היא נלחמה שנים.

האישה סיפרה שם סיפור ישן מאד משנת 1973, אבל ארוך ומטריד מאוד. הוא כלל תיאור מפורט של תקיפה מינית שביצע בה לכאורה שגיא בעת שהיה מפקד גדוד בצה"ל והיא הייתה חיילת צעירה. היא לא איימה לפנות לעיתונות - אך ביקשה שיחימוביץ' תדע על מעשיו, לכאורה, של שגיא.