המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטתה של ציפי לבני לחזור לחיים הפוליטיים ולהתמודד בראשות מפלגה חדשה העונה לשם "התנועה". מכל רחבי הקשת זרמו תגובות, שעיקרן ביקורת נגד המהלך של לבני.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

יו"ר "התנועה" התייחסה בנאומה לתוצאות הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד וטענה כי המפלגה איבדה את החלקים הציונים-ליברלים שבה. במפלגה לא נשארו אדישים ומיהרו להגיב: "ציפי לבני תמכה בהתנתקות והביאה את החמאס לעזה, עכשיו היא פועלת במרץ כדי להביא את החמאס ואירן גם ליהודה ושומרון. המתלבטת הנצחית שלא מסוגלת לקבל החלטה בשום נושא, היא חסרת אחריות לאומית וחסרת תבונה מדינית, ולא פחות חמור מכך, משדרת רפיון בטחוני מול אויבנו".

במפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד" תקפו את המהלך וטענו כי היא מונעת משיקולי אגו בלבד. "המהלך שהובילה הבוקר ציפי לבני הוא הפוליטיקה הישנה והמפלצת בהתגלמותה", הבהירו במפלגה הטרייה. "מצער שלבני סירבה להיות שותפה להובלת שינוי אמיתי בחיי אזרחי ישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הבהירה כי לדעתה ללבני כוונתו טובות, אך מדובר ב"שידור חוזר" של מפלגת קדימה. "היא מחלישה את גוש המרכז", טענה גלאון. "בבחירות הקודמות לבני התחפשה לשמאל אך כשלה כאופוזיציה רופסת, המסר המדיני שלה מבולבל".

גם במפלגת העבודה טענו כי לבני היא מתמודדת ראויה אך טענו כי היא עושה שגיאה מרה בהקמת התנועה החדשה. "היא מקימה את מפלגת פליטי הפליטים וגורמת לנתניהו וליברמן לחייך חיוך רחב", הדגישו בעבודה. "במקום שיעסקו היום ברשימה האולטרא-קיצונית שלהם, מתעסקים בזה שבמרכז מוקמת עוד מפלגונת".

"אם הציבור יירתם ננצח את הגזלנים". ח"כ ר (צילום: חדשות 2)
"מהלך לא אחרי", רוזנטל | צילום: חדשות 2

מיקי רוזנטל שהצטרף לא מכבר לעבודה פרסם גם הוא הודעה בה תקף את המהלך. "טוב עשתה כששינתה את שם מפלגתה הקטנה מ'אחריות לאומית' ל'מפלגת ציפי לבני'", הבהיר רוזנטל. "השינוי מבטא היטב את העדר האחריות הלאומית ואת האגואיזם שבמעשה שלה, הגורם נזק לאותן מטרות עצמן שהיא מתיימרת לייצג".