"בשורות טובות". יחימוביץ' (צילום: חדשות 2)
יחימוביץ': "הצעתי לה הצעה מכובדת" | צילום: חדשות 2

יו"ר מפלגה העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה הבוקר לאפשרות חזרתה של ציפי לבני לפוליטיקה לקראת הבחירות הקרבות. "המעשה האחראי והנכון מבחינתה יהיה לחבור אלינו", אמרה יחימוביץ' לרזי ברקאי בתכנית "מה בוער", "נפגשתי איתה והצעתי לה הצעה מכובדת ואני מקווה שהיא תסכים".

על האפשרות שלבני תקים מפלגת מרכז חדשה, אמרה יחימוביץ': "כל הקמת מפלגה חדשה בתוך גוש המרכז לא מעניקה תקווה כי היא לא תעבור את מחסום עשרת המנדטים, היא רק יוצרת פיצול ופילוג ופוגעת בסיכוי להחליף את נתניהו".

מפלגה כזאת תיקח ממך מנדטים?

"היא פוגעת בי קלות, בשוליים. על פי הסקרים שלי מדובר במנדט, שניים שלושה, ותוך זמן קצר גם זה יתאזן. הצירוף של מפלגת העבודה עם לבני, שעל פי הסקרים מגיעה ל-7-9 מנדטים, השילוב הזה מהווה שובר שוויון שאיתו אפשר להפיל את בנימין נתניהו ולהביא תקווה למדינת ישראל למשהו חדש".

"אנחנו רלוונטים גם כשסדר היום הוא בטחוני"

חוק לא מידתי. לבני (צילום: כפיר בולוטין)
תודיע בימים הקרובים על התמודדות בבחירות הקרובות. לבני | צילום: כפיר בולוטין

על סדר היום הבטחוני שהשתט על השיח בשבועות האחרונים בעקבות המבצע בעזה אמרה יחימוביץ': "היתה מלחמה בדרום ובעשרת הימים האלה דיברתי כל הזמן על ענינים מדיניים ובטחוניים, ולא רק אני, ח"כים רבים ממפלגת העבודה שהיה להם מה להגיד. לא נעלמנו מהשטח כי סדר היום היה בטחוני, אנחנו רלוונטים בכל תנאי ובכל מזג אוויר, אבל חלק מהעניין הוא לדבוק בסדר יום שלנו, גם אם הדברים מסביב השתנו. סדר היום של מפלדת העבודה בראשותי הוא סדר יום חברתי כלכלי. אני מאמינה מעומק ליבי שלמרות שמלחמה, הבסיס לחוסן של מדינת ישראל והמשך קיומה היא שהיא תהיה שפויה צודקת ועם כלכלה הוגנת".

יאיר לפיד" יו"ר "יש עתיד", אמר על לבני: "אני מאמין שהיא עדיין מתלבטת. גם אם נדמה שמפלגה בראשותה לוקחת לי מנדטים, אני מספיק זמן בפוליטיקה כדי לדעת שזה מתאזן וסליחה שאני לא מתרגש מזה". לפיד הגיב בביטול על האפשרות שלבני תעמוד בראש מפלגת "יש עתיד", וכנ"ל לגבי האפשרות של איחוד מפלגות מרכז.