נתונים של מכון דחף ומינה צמח מראים כי 18% מהנשים עדיין מתלבטות, שעות לפני פתיחת הקלפיות בבחירות 2013, לעומת 12% בלבד מהגברים. זה אולי לא מדגם מייצג, אבל יממה אחת לפני הבחירות וכמעט כל אישה שנייה שצוות חדשות 2 פנה אליה, בין אם צעירה ובין אם מבוגרת, אמרה שהיא עדיין לא החליטה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"רק ברגע האחרון אני אדע", אמרה תרצה אהרון שנכנסה בזאת לסטטיסטיקה. "האמת היא שאני מתלבטת בין ימין לשמאל", הודתה אינה משורר, "זה לגמרי בין שני הקצוות. התחושה היא שאנחנו באותו המצב כל הזמן וזה פשוט לא משתפר".

ויש גם מי שבחרו לא לבחור. "אני לא באמת מאמינה באף אחד מהם", הסבירה אורטל ששון שמסרבת לפקוד מחר את הקלפי. "אולי אני לא מתמצאת, אבל החלטתי פשוט לא להביע עמדה".

"הסקר הזה מצביע על כך שנשים לא זורמות עם הזרם ולא הולכות אחרי סיסמאות", הסיקה הפרופסור חנה הרצוג, ראש התכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת תל אביב. "הנשים לוקחות ברצינות את משמעות סדר היום ואת ההבטחות".

מספר המתלבטות, לא פחות מחצי מיליון, משמעותו 14 מנדטים - נתון שיכול לשנות את המפה הפוליטית מהקצה אל הקצה, ולקבוע למעשה את מבנה הממשלה ואת זהות העומד בראשה בארבע השנים הבאות.