אין תמונה
העימות נמשך. נתניהו ובנט

התבטאותו של יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, שהתפרשה כתמיכה בסרבנות ועוררה סערה במערכת הפוליטית - נוצלה היטב על ידי אנשי מטה הבחירות של הליכוד-ביתנו. הם יצאו למסע הסברה תקיף נגדו, אך ביממה האחרונה הביעו גורמים שם חשש כי הדבר לא רק שלא יחליש את היקף התמיכה בבנט - אלא אף ייפגע במפלגת השלטון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

את רוב קולות הביקורת הטיחו חברי האגף הדתי-לאומי בליכוד, שאנשיו מבקשים להנמיך את גובה הלהבות בקמפיין נגד בנט ולהתמקד ביריבים מגוש המרכז-שמאל: ציפי לבני, שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד.

"הקמפיין הארסי נגד בנט רק יוצר מצב שבו הוא נתפס כסרבן, אבל המנדטים לא נודדים אלינו כעוף החול - הם מגיעים היישר ללפיד או ללבני", סיפר גורם בכיר בליכוד. "בנט הוא סוג של יחימוביץ'. חלק מהמנדטים שמגיעים אליו הם הצבעת אופנה. וכשאופנה מתחלפת, מחפשים אופנה אחרת. מי שנפגע מכך הוא בנט - אבל גם אנחנו", טענו.

יציגו תכנית למהפכה בתחום השכירות (צילום: חדשות 2)
הקולות הולכים אליהם? לבני ולפיד | צילום: חדשות 2

גורמים אחרים בליכוד דווקא הרגיעו: "זו לא הפעם הראשונה שיש מלחמה בין הבית היהודי לליכוד לפני הבחירות. ח"כ אורי אורבך קרא בפעם שעברה למצביעי הליכוד 'משוגעים, רדו מהגג', ואחרי הבחירות הכול חזר לקדמותו, כאילו לא היו דברים מעולם. לא צריך להתרגש, מדובר בקמפיין וכולם מודעים לכך".

האם פרשת ליברמן תפחית מנדטים מהליכוד-ביתנו?

בנט התבטא בשבוע שעבר בריאיון לניסים משעל בערוץ 2, שם רמז על נכונות לסרב פקודה במקרה של פינוי ישובים. דבריו גררו ביקורת רחבה ומתקפה חסרת תקדים, בין היתר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בריאיון לחדשות 2 כי "מי שדבק בסרבנות לא יישב בממשלה", והבהיר כי דבריו של בנט חמורים מאוד.

על פי ההערכות, בקמפיין שיושק מחר יינתן הרבה יותר ביטוי למפלגות המרכז-שמאל. בליכוד-ביתנו קיים חשש שענייניו המשפטיים של אביגדור ליברמן, שמסתמנים כהולכים ומסתבכים, ישפיעו על זליגה של מנדטים בודדים לציפי לבני או יאיר לפיד, ולפיכך בימים הקרובים הקמפיין יבצע לשניים, כמו גם ליחימוביץ', דה-לגיטימציה, מבחינת היכולות המדיניות-הביטחוניות של השלושה. יחד עם זאת, מסבירים בליכוד כי "עוצמת הקמפיין של המפלגה תהיה כעוצמת התחזקותו של בנט. אם המגמה תמשיך - הקמפיין השלילי יופנה אליו. כך או כך, יש לנו מספיק תקציבים לפעול בשתי החזיתות, נגד הבית היהודי ונגד השמאל".