ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט סיפר הערב בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" על הלחצים בהם היה נתון, מאז החלה מערכת הבחירות הנוכחית, לשוב ולהתמודד לראשות הממשלה, והכריז כי אין בכוונתו לשוב לחיים הפוליטיים בעת הזו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"מיד לאחר הכרעת הדין במשפטי הופעתי באירוע פומבי מול מצלמות הטלוויזיה והודעתי כי אני לא חוזר לפוליטיקה", אמר אולמרט. "אז, החלה מערכת לחצים שאני לא זוכר כמותה בכל השנים שלי בחיים הציבוריים. מדובר בפניות בלתי פוסקות מכל הגוונים ומכל החוגים - בארץ ובעולם".

"קראתי בתקשורת מאמרים הקוראים לי לרוץ, אז אמרתי שאשקול זאת", הוסיף אולמרט. "הסתכלתי על הזירה הפוליטית, והגעתי למסקנה שזה לא המקום שבו אני רוצה להיות בזמן הקרוב, בייחוד לא בהתנהלות הזו ובנורמות ההתנהגות האלה". הוא סיפר כי התייעץ גם עם נכדיו לגבי התלבטותו ואמר: "שאלתי את נכדיי מה אני צריך לעשות, והם ענו לי: 'סבא, אל תרוץ לראשות הממשלה'".

"אף אחד לא ייצר ריב בין לבני לביני"

אולמרט ולבני בעת כהונתם המשותפת (צילום: חדשות 2)
אולמרט ולבני בעת כהונתם המשותפת | צילום: חדשות 2

כשנשאל האם להחלטתו לא להתמודד יש קשר לפרסומים, לפיהם לבני אמרה לא לריצה משותפת יחד עמו, השיב אולמרט: "ציפי לבני אמרה לי חד משמעית שגם אם הייתי מחליט לרוץ והיא לא, היא הייתה תומכת בי. אף אחד לא ייצר ריב בין לבני לביני".

על השאלה האם הוא מעריך אותה בתור אלטרנטיבה לנתניהו ענה ראש הממשלה לשעבר: "אני חושב שציפי לבני היא בהחלט אדם ראוי. בוודאי שאם הייתי צריך לבחור בינה לבין בנימין נתניהו הייתי מעדיף אותה. אני לא בטוח שזאת הברירה היחידה".

"במדינה מתוקנת, פרקליט המדינה היה הולך הביתה"

משה לדור (צילום: חדשות 2)
"מנהל מסע רדיפה אישי". לדור | צילום: חדשות 2

ראש הממשלה לשעבר המשיך והתייחס לערעור שהגיש פרקליט המדינה, משה לדור, הנוגע לזיכויו בחלק מסעיפי האישום העומדים נגדו. "הערעור שהגישו לעליון הוא מסע רדיפה אישי שהתוצאה שלו זה שהוא העמיד אותי בפני סיטואציה שבה אני צריך להחליט למה אני מגיש את מרב תשומת לבי", אמר אולמרט.

"הערכתי שאני אזוכה מהרוב המכריע של האישומים נגדי", ציין אולמרט. "בכל מה שקשור להאשמות בדבר שחיתות אישית - לא טעיתי", הוסיף והדגיש: "גם זיכוי זה שלטון החוק. בשלושה מתוך ארבעת האישומים שעמדו נגדי - זוכיתי על ידי בית המשפט". הוא סיכם ואמר, כי "הפרקליטות חטפה מכה מבית המשפט המחוזי - וקרסה. במדינה מתוקנת, פרקליט המדינה היה הולך הבייתה".

"נתניהו מבודד את מדינת ישראל"

"פעל למען צירופם", נתניהו (צילום: רויטרס)
"מבודד את ישראל". נתניהו | צילום: רויטרס

בשבועות האחרונים האשימו גורמים בסביבתו של ראש הממשלה, כי אולמרט לא מחמיץ הזדמנות כדי לתקוף את נתניהו. "זו טענה לא מכובדת", אמר הערב אולרמט. "אני משמיע את דעתי בארץ ומחוצה לה. זה מה שעליי לעשות ואני עושה את זה תמיד בכבוד הראוי לראש הממשלה".

עם זאת, ציטט השבוע אולמרט בפורום סבן את ראש העיר שיקגו, רם עמנואל, כאומר כי "נתניהו החטיף סטירת לחי לאובמה" בהחלטתו להרחיב הבנייה בשטח E1. "אני חושב שמדינת ישראל התנהלה בצורה לא ראויה, שאכן הייתה בבחינת מתן סטירת לחי לנשיא ארצות הברית", אמר ראש הממשלה לשעבר בריאיון. "יום אחרי שארצות הברית התנגדה למהלך החד-צדדי של אבו מאזן באו"ם, אנחנו החלטנו להרחיב את הבנייה. זו התנהגות בלתי ראויה שמבודדת את ישראל בעולם כולו".