הרב חיים אמסלם העומד בראש מפלגת "עם שלם" קיווה להשיק היום את הקמפיין שלו לקראת הבחירות בפוזיציה אפקטיבית ביותר.

קמפיין הבחירות של אמסלם
הקמפיין הפרובוקטיבי של אמסלם

"ש"ס מייצרת עוני ונזקקות", "ש"ס מעודדת גזענות ואפליה" ו"ש"ס מוציאה שם רע לחרדים" הן רק חלק מהסיסמאות שהוליד החיבור בין אמסלם לבין הפרסומאי אילון זרמון, שאמורות להתפרסם דווקא באתרים החרדים הפופולריים "כיכר השבת" ו"חדרי חרדים". 

מיותר לציין כי בש"ס לא ראו בעין יפה את הקמפיין וגם לא את הסקרים המנבאים שאמסלם עשוי לעבור את אחוז החסימה. התגובה הראשונית הייתה עצירת הקמפיין באתרים לציבור החרדי, שנמנעו מפרסום המודעות כמתוכנן. "צר לנו שגורמים בתקשורת החרדית מונעים מקהל הקוראים של האתרים החרדים הפופולריים מידע ותכנים חשובים ביותר ורלוונטיים למערכת הבחירות הקרובה", אומרים במטה של אמסלם, "תנועת עם שלם חרטה על דגלה לעצור את העוני והנזקקות ועידוד הגזענות והאפליה שמובילה תנועת ש"ס. עם שלם תהיה פקטור משמעותי בכנסת הבאה. נגיע לקהל החרדי בדרכים אחרות. יותר מכך, הקהל החרדי מגיע אלינו כל הזמן ובכל מקום".

זרמון: "לא חוזרים לטלפונים שלנו"

אילון זרמון, הפרסומאי שהגה את הקמפיין, מסביר לנו היום את העומד מאחוריו: "בראש ובראשונה מדובר בקמפיין פוזיטיבי שבא לתקן את העוול ההיסטורי של הבטלנות של החברה החרדית והחברה הישראלית. הקמפיין קורא ללימודי ליבה לכל בחור ישיבה. לא יכול מצב שבתום הלימודים בישיבה יוצא בחור שלא יודע ABC  ומתמטיקה. זה מה שמביא את החרדים למצב של עוני ובערות. בא רב הלכתי מאד מוערך בישראל שבאומץ רב מרים את הדגל ואומר שצריך לטפל בבעיה. הקמפיין מציג את הבעיה ואת פתרונה בצורה שיוצאת מהריבוע שהחברה החרדית רגילה אליו. אתר 'כיכר השבת' לא חוזרים אלינו אפילו בטלפונים".

באתר "חדרי חרדים" החליטו בשעות האחרונות להעלות את הקמפיין, ואילו מאתר כיכר השבת נמסר: "מדובר בקמפיין אגרסיבי הכולל ביטויים הדורשים את בדיקת המחלקה המשפטית שלנו ואנו ממתינים לאישורה". הסיבה לריכוך בתגובה היא ככל הנראה החלטה אסטרטגית שנלקחה בש"ס בשעות האחרונות, להתעלם מקיומו של אמסלם כדי לא להעצים את כוחו. "אנחנו לא רוצים להתייחס אליו", אמר לנו היום גורם בכיר במפלגה, "ולא לכל טענה שהוא מעלה נגדנו כחלק מהאסטרטגיה שלנו שלא להעצים ולחזק אותו בקלפיות. זאת הדרך הטובה ביותר שלנו למחוק אותו, פשוט להתעלם".

ממטה הסברה של ש"ס נמסר: "אין תגובה".