"ייענו לדרישות? יש על מה לדבר" (צילום: רויטרס)
האיחוד הדרמטי יתפרק בקרוב? | צילום: רויטרס

האיחוד הדרמטי בין הליכוד לישראל ביתנו, עליו הכריזו נתניהו וליברמן לפני כחמישה שבועות, אמור להסתיים מיד לאחר הבחירות - כך מפרסם הבוקר "הארץ".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

שתי הסיעות לא יישארו יחד וייפרדו כל אחת לדרכה, כשכל אחת מהן תישאר כשברשותה מספר המנדטים בהם תזכה בבחירות, על פי עיקרון ה"ריצ'רץ'" שסוכם ביניהן מראש.

יו"ר ישראל ביתנו, ומספר 2 ברשימה המשותפת, אביגדור ליברמן, אישר אמש את הפרטים בתשובה לשאלת "הארץ". ליברמן מסר באמצעות דובר ישראל ביתנו כי האיחוד הוא רק עד לבחירות. במסמך ההסכם בין שתי הסיעות נכתב כי מעמדו הסופי של האיחוד יוכרע עד חודש לאחר הבחירות, אך מסתבר שליברמן כבר הכריע.

"ליברמן התחייב לתמוך בנתניהו"

החלטתו של שר החוץ מעוררת תגובות סותרות בליכוד. אחד משרי המפלגה, בירך על ההחלטה. "לא בטוח שהייתי רוצה לראות את שתי הסיעות יושבות יחד לאורך כל חייה של הכנסת ה-19", אמר. "יש בכל זאת לא מעט הבדלים בינינו, וחתונה קתולית שכזו היתה יכולה לגרום בעיות רבות במורד הדרך".

הוא גם ציין כי כל הפרשנויות וההערכות שליוו את האיחוד, לפיהן זהו השלב הראשון בהשתלטותו של ליברמן על ראשות הליכוד בעידן שאחרי נתניהו, אינן רלוונטיות. עם זאת, הוא אמר כי ליברמן התחייב בהסכם שישראל ביתנו תתמוך בנתניהו כראש ממשלה לאורך כל הקדנציה.

שר נוסף מהליכוד תקף את יו"ר ישראל ביתנו: "ברור שליברמן עשה עלינו סיבוב", אמר. "כרגע, במצב שבו מרבית הסקרים מעניקים בממוצע 34 מנדטים לרשימה המשותפת, אנחנו מאבדים 6 מנדטים מכוחנו ונשארים עם 21 מושבים בכנסת הבאה, ואילו ליברמן מאבד רק שני מנדטים מכוחו הנוכחי, ונשאר עם 13".