לקראת בחירות: חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד וחבר הכנסת אילן גילאון ממרצ התעמתו הערב בתכניתנו 'מערכת בחירות' והציגו עמדות עולם הפוכות בתחום הפוליטי, המדיני החברתי והכלכלי.  

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"השאלה היא מי יוביל את העניין האירני", אמר ח"כ אקוניס בתחילת העימות, וח"כ גילאון ענה לו - "כן, ניסיון גרוע. אנחנו אלטרנטיבה שלמה לתפיסת העולם הזחוחה וההרפתקנית של הליכוד. אנחנו מציגים אלטרנטיבה מלאה לימין". אקוניס השיב: "עובדה שהציבור לא משתכנע, אתם אולי תצליחו לעבור את אחוז החסימה".

"אנחנו מציעים לפלסטינים אוטונומיה רחבה ככל האפשר", אמר אקוניס. בהמשך לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבר אילן, הוא הבהיר כי: "הצהרת בר אילן הייתה כבולה בתנאים לפלסטינים, שהם לא עמדו בהם". מנגד, תקף אותו ח"כ גילאון ואמר: "אתם לא מוכנים להקפיא שום התנחלות קטנה, הרי יש לכם שיטה פשוטה - אתם מזמינים את אבו מאזן ואז שולחים את הכלבים לנבוח עליו".

על הנושא החברתי אמר גילאון כי בישראל היום יותר אנשים מקבלים פחות ומעט אנשים מקבלים יותר: "הייתי מאחד את המסים, הייתי משחרר את הביטוח הלאומי ממבחן ההכנסה, מעלה את המסים הישירים ומפחית את העקיפים". אקוניס השיב: "אני מעריך אותך על הכנות שלך, אתה אומר בגלוי שצריך להעלות מסים. נתניהו הוריד מסים יותר מכל ראש ממשלה אחר בישראל".