הרשימה של בן ארי תיפסל? (צילום: ערוץ הכנסת)
הרשימה של בן ארי תיפסל? | צילום: ערוץ הכנסת

לאחר הדיון הסוער אתמול בוועדת הבחירות המרכזית, שהסתיים בפסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי מהתמודדות לכנסת ה-19, הבוקר דנה הוועדה בחמש בקשות שונות שהוגשו לפסילת רשימת "עוצמה לישראל" בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, ובקשה אחת נוספת לפסילתן של רשימות ש"ס ויהדות התורה. כאן בחדשות 2 באינטרנט העברנו בשידור חי את הדיון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ועדת הבחירות המרכזיות דחתה את כל הבקשות לפסול את מפלגתם של בן ארי ואלדד ברוב של 17 מתנגדים מול שלושה תומכים ושני נמנעים. הבקשה לפסול את  המפלגות החרדיות נדחה פה אחד.

נגד רשימת "עוצמה לישראל" נטען כי חבריה, ביחד ולחוד, פועלים נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ומעודדים להסתה ולגזענות. חברי המפלגה לא מתרגשים מהדיון, בין היתר בשל עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין נגד הפסילה. "מדובר בניסיון להפיק הון פוליטי ולעורר ריב ומדון, ליבוי יצרים והלהטת המערכת הפוליטית בתקופה רגישה של בחירות", אמרו גורמים במפלגה.

ח"כ אריה אלדד אמר במהלך הדיון: "עו"ד מחאג'נה, בא כוחה של בל"ד, טען שאני מרבה לדבר על הכיבוש הערבי של ארץ ישראל. אני מודה באשמה. זה חלק מהמצע הפוליטי שלנו. אינני רואה בכך שום פסול".

"עצם בגרונה של הדמוקרטיה בישראל"

מנגד, תקף חבר הכנסת חנא סוייד (חד"ש) ונימק את עתירתה של סיעת חד"ש לפסול את רשימת "עוצמה לישראל": "בן ארי הוא ממשיך דרכו של כהנא, וכל פעולותיו מתרכזות בתמיכה בפעולות טרור כגון תג מחיר. כך, מאז שבן ארי קרע את הברית החדשה בכנסת מול מצלמות, התרבו פעולות תג המחיר נגד כנסיות ומנזרים. בן ארי הסית גם נגד חברי הכנסת של חד"ש כשסיירו בחברון. זהו דפוס הפעולה הקבוע שלו. 'עוצמה לישראל' היא העצם בגרונה של הדמוקרטיה בישראל".

לדברי נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות ועו"ד עינת הורביץ מהמרכז הרפורמי והמטה למאבק בגזענות: "ועדת הבחירות המרכזית הוציאה היום תעודת כשרות לנוכחות של גזענות בפוליטיקה הישראלית ומתן לגיטימציה להמשך ההסתה של ״פרחי כהנא״. החלטת ועדת הבחירות סתרה את החלטתה שלה מלפני מספר ימים לפסול את קמפיין "עוצמה לישראל" בשל היותו מסית לגזענות. כולנו תקווה שבג״ץ יעז להגן על הדמוקרטיה מפני גזענים וגזענות״.

אתמול אושרה בוועדת הבחירות בקשה לפסילת רשימת בל"ד ורע"מ-תע"ל ולפסילת ח"כ חנין זועבי ממועמדות לכנסת ה-19 ברוב של 19 בעד, 9 נגד ונמנע אחד.