מערכת הבחירות החלה באופן רשמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב דברים בכנס ועידת הליכוד שנערך בגני התערוכה ופתח בקמפיין לבחירתו מחדש. "לא אתן יד למערכת בחירות של שנה וחצי שתפגע במדינה", הודיע ראש הממשלה. "עדיף מערכת בחירות קצרה של 4 חודשים שתחזיר את היציבות למערכת הפוליטית".

"אני מאמין שנקבל מנדט מחודש מאזרחי ישראל להמשיך להוביל את המדינה", הצהיר נתניהו לקול תשואות פעילי הליכוד. "בעזרת השם נרכיב ממשלה רחבה ככל האפשר, נבטיח את עתידו של עם ישראל וארץ ישראל לנצח".

נתניהו הסביר את המניעים שגרמו להקדמת הבחירות, "עם תחילת השנה הרביעית לממשלה ראינו סימנים רבים שהיציבות מתחילה להתערער", אמר נתניהו. "חוסר יציבות פוליטית תמיד מביא לסחטנות ולפופוליזם שפוגעים בביטחון ובכלכלה ובחברה".

נתניהו פירט באריכות את הישגי ממשלתו ואף הזכיר את החזרת החייל החטוף גלעד שליט בתור אחד משיאי הקדנציה הנוכחית. "במציאות המורכבת שבפנינו אנחנו נמצאים רק מי שיודע לפעול ולהשפיע בזירה בינלאומית יכול להיות ראש ממשלת ישראל, אני מכבד את כל ראשי המפלגות המתמודדים לכנסת הבאה, יש להם הרבה מה לתרום, אבל מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה רה"מ בלי ניסיון מדיני, ביטחוני וכלכלי", לדבריו.

בתום נאום רה"מ: מהומה בוועידת הליכוד

תום נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הניפו מאות מאנשי הוועידה פתקים הקוראים להצבעה חשאית לתפקיד נשיא הוועידה תוך שהם זועקים "חשאית, חשאית".

חברי הוועידה במקום הצהירו כי הם לא מוכנים לקבל הצבעה בהרמת יד שתבחר את ראש הממשלה נתניהו לנשיא הוועידה באופן אוטומטי. נתניהו ביקש מח"כ דני דנון המתמודד מולו על התפקיד להסיר את מועמדותו.

דנון אמר לנתניהו כי יסכים לבקשתו בתנאי שיבטיח שלא לשריין מקום בליכוד לשר הביטחון אהוד ברק מסיעת העצמאות. נתניהו סירב למסור הבטחה מסוג זה. נתניהו רצה להיבחר פה אחד ולמנות את זלמן שובל ומשה ניסים, מוותיקי הליכוד, שיסייעו לו במהלכיו אך בינתיים מאמציו לא צלחו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק