יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שהיה אלמוני כמעט לחלוטין לפני שלושה חודשים, מצא עצמו הערב בראש אחת המפלגות הגדולות בישראל. בנאום תודה במטה המפלגה החל בנט את דבריו בתודה לחיילי צה"ל: "ברגעים האלה החיילים שלנו שומרים עלינו בגבול סוריה, בלבנון ובגבול הירדני, שוכבים במארבים בקור - חיילי צה"ל אתם הגיבורים שלנו. אני מאחל לכם מכאן לילה טוב ושקט ותמשיכו לשמור עלינו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לאחר מכן פנה בנט אל תומכיו. "אחים ואחיות שלי, היום הקמנו את הבית החדש שלנו, בית של דתיים, חילונים, חרדים, יהודים דרוזים וערבים, ספרדים ואשכנזים, עולים וותיקים - ישראל חוזרת לעצמה".

"הבית היהודי הוא הבית החדש של כולם, של כל עם ישראל", הדגיש היו"ר. "היום הקמנו בית חדש עם מדינת ישראל לא מתעסקים. היום הקמנו בית חדש לכל מי שאוהב את צה"ל ולוחמיו, לכל מי שלא מוכן שיכבלו ללוחמים את הידיים ויקראו להם פושעי מלחמה והם הסיבה שאנחנו יכולים לחגוג כאן הערב", אמר בנט לתשואות המטה שלו - שהיה מלא מפה לפה.

"הקמנו בית חדש למי שרוצה ציונות"

בנט התייחס גם ליוקר המחיה בישראל. "הקמנו בית חדש שלא יהיה שבוי בקבוצות אינטרסים של טייקונים אלא יילחם למען הורדת מחירים והורדת יוקר המחיה לכל עם ישראל. אנחנו נילחם לכל עם ישראל כמו שנילחם על כל ארץ ישראל, בזו ניבחן. הבית הזה ייתן שוויון הזדמנויות לכל אזרחי ישראל, שלילד שנולד בירוחם יהיה אותו סיכוי בחיים כמו לילד שנולד ביו"ש, זה המבחן שלנו".

הוא הוסיף: "הקמנו בית חדש כדי שכל ילד ידע מי היה הרמב"ם, יוני נתניהו וחנה סנש. שכל ילד ידע מה זה קידוש. הקמנו בית חדש למי שרוצה ציונות. אני לא מהאו"ם, אני לא אובייקטיבי - אני בעד מדינת ישראל".