שידורי התעמולה מתחילים (צילום: חדשות 2)
שידורי התעמולה מתחילים | צילום: חדשות 2

מערכת הבחירות נכנסת לישורת האחרונה: שבועיים בדיוק לפני שאזרחי ישראל יתבקשו לגשת אל הקלפיות ולשלשל את פתקי ההצבעה, יחלו היום בטלוויזיה וברדיו שידורי התעמולה של כלל המפלגות המתמודדות לכנסת ה-19. שני תשדירים של בל"ד ומפלגת "עוצמה לישראל" כבר נפסלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

את שידורי התעמולה תפתח מפלגתו של הרב חיים אמסלם, "עם שלם", לאחר שלראשונה סדר השידור נקבע בהגרלה ולא על פי גודלן של המפלגות. כל רשימה תקבל זמן שידורשל כשבע דקות בטלוויזיה וכרבע שעה ברדיו. מפלגות שכיהנו בכנסת ה-18 יקבלו תוספת של שתי דקות עבור כל ח"כ מכהן מטעמן בטלוויזיה ו-4 ברדיו.

סיעת "הליכוד ביתנו" תהיה בעלת זמן השידור הארוך ביותר: 91 דקות בסך הכל. סיעת קדימה, שהייתה לגדולה ביותר בכנסת האחרונה עד לפיצולה, תזכה ב-49 דקות שידור. מפלגת העבודה, שלפי הסקרים תהיה המפלגה השנייה בגודלה בכנסת הבאה, תנצל 23 דקות בלבד.רשימות חדשות כמו "יש עתיד" של לפיד ו"התנועה" של ציפי לבני יזכו לזמן מסך של 7 דקות בלבד.

תשדיר של בל"ד נגנז: "מבזה את סמלי המדינה"

עוד לפני שהחלו להיות משודרים, פסל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין חלק מהתשדיר של בל"ד, מפלגתה של ח"כ חנין זועבי. לדבריו של רובינשטיין, קטע בתשדיר משמיע באופן "מעוות ומגחיך" את ההמנון הלאומי, 'התקווה'. "לא מקובל עלי שכחלק מתעמולת בחירות של רשימה כלשהי, סמלי המדינה יבוזו", כתב רובינשטיין בהחלטתו.

בנוסף, החליט רובינשטיין לפסול קטע מתשדיר הבחירות של מפלגת הימין "עוצמה לישראל" בראשות ח"כ פרופ' אריה אלדד וח"כ מיכאל בן ארי. בקטע שנפסל נטען כי ישראל היא מדינה "יהודית בלבד ולא מדינה ערבית".

תעמולת הבחירות - לוח השידורים המלא

נקראים לקלפי כל 2.8 שנים (צילום: רויטרס)
שבועיים עד להליכה לקלפיות | צילום: רויטרס

התשדירים יחלו הבוקר ברדיו, ויועברו במתכונת של 3 פעמים ביום: לאחר מבזקי החדשות של 8:00, 14:00 ו-18:00 בערב. גם גל"צ תשדר את תשדירי התעמולה מדי יום בשעה 20:30, לראשונה בתולדותיה. השידורים בערבית יועברו בקול ישראל בימים ראשון עד שישי מהשעה 9:35 ובימים ראשון עד חמישי ב-18:35.

השידורים בטלוויזיה יהיו בשלושת הערוצים המרכזיים: בערוץ 10 הם ישודרו מדי יום בשעה 18:00, בערוץ הראשון בשעה 22:00 ובערוץ 2 מדי יום בשעה 23:20. התשדירים בערבית יועברו בערוץ 33 היום ומחר וביומיים שלפני הבחירות: בערוץ 10 בשעה 16:00 ובערוץ 2 בשעה 16:15.