לראשונה מאז נורתה יריית הפתיחה במרוץ לכנסת, תציג יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' תכנית כלכלית מפורטת אותה תפעל המפלגה ליישם בכהונתה הבאה בכנסת. לכבוד הערב הכינו בעבודה סרטון אנימציה המציג את המדיניות הכלכלית של המפלגה. את דבריה של יחימוביץ' העברנו בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט מהכנס באשדוד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במהלך דבריה הבהירה יחימוביץ' כי התכנית מתמקדת במשימת ההגדלה המשמעותית של "הנטו" המשפחתי. "למרות שהתכנית כוללת מספרים רבים, לא מדובר כאן רק על כסף, אלא על משהו גדול יותר", הצהירה. "אנחנו נלחמים כאן על הזכות לחיות חיים נורמלים ומכובדים, ולא חיי הישרדות. אנו נאבקים לזכות לתרום למדינה, לצד הדרישה שזו תספק לנו את הזכויות הבסיסיות המגיעות לנו כאזרחים" אמרה יחימוביץ'.

התכנית הכלכלית שגובשה לדברי גורמים במפלגה על ידי 50 אנשי מקצועי מן המגזר העסקי בתחומים שונים, אמורה לשמש כבסיס לקמפיין המפלגה במערכת הבחירות הקרובה. "זו הפעם הראשונה שבה מפלגה גדולה בישראל בוחרת לפתוח את קמפיין הבחירות שלה דווקא בהצהרה כלכלית חברתית ובאמצעות תכנית מפורטת בהרבה ממצע כללי", הסבירו במפלגה.

התכנית מורכבת מחמישה עקרונות יסוד:

1. החזרת שירותי הבסיס - שימוש בכספי המסים להגדלת ההוצאה האזרחית ולהענקת חינוך איכותי חינם, שרותי בריאות זולים וטובים יותר ותחבורה ציבורית אמינה יותר, שיורידו את רמת ההוצאות של משפחה ויגדילו את הכנסתה נטו.

2. שכר הוגן עבור עבודה קשה - צמצום דרמטי של תופעת עובדי הקבלן, תגבור אכיפת חוקי עבודה, צמצום פערי שכר והעלאת שכר מינימום. רגולציה אפקטיבית על שוק ההון והגברת אחריות המדינה על הבטחת החיסכון הפנסיוני של הציבור.

3. הורדת מחירי הדיור והמזון - הורדת מחירי הדיור על ידי בנייה ושיווק של אלפי יחידות דיור חדשות לשוק, והורדת מחירי המזון באמצעות פיקוח על המחירים ומע"מ מופחת.

4. תחרות הוגנת - מאבק בריכוזיות, עידוד התעשייה היצרנית (הייטק ולואוטק), השקעה נמרצת בעסקים קטנים ובינוניים.

5. מיסוי הוגן - העלאת המיסוי על העשירים ביותר ועל האלפיון העליון של החברות הרווחיות, הפחתת המיסים העקיפים והלא-צודקים (מע"מ מופחת על מוצרי יסוד), העלאת התמלוגים והמיסוי על אוצרות הטבע של המדינה, שימוש ברווחים מהפקת מחצבי המדינה לטובת כלל האזרחים.

לקראת הצגת התכנית הוסיפה יחימוביץ' כי היא תשמש אלטרנטיבה למשנתו הקפיטליסטית של נתניהו. "התכנית שלנו קוראת תיגר על תקציב הגזירות שנתניהו מתכנן להעביר מיד לאחר הבחירות, וכעת הוא מנסה להסתיר מהציבור", טענה.

בתום הצגת התוכנית על ידי יו"ר המפלגה, צפוי להתקיים פאנל בהשתתפות המומחים של שסייעו למפלגה בהרכבתה. המומחים יענו על שאלות קהל ויסבירו את המשנה הסוציאל דמוקרטית שעמדה בפניהם בעת כתיבת התכנית.