דקות ספורות לאחר הצגתו כמספר 2 במפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, קיבל הרב שי פירון היכרות קצת פחות נעימה עם העולם הפוליטי אליו החליט להצטרף. כשהתבקש איש החינוך ללחוץ ידיים עם יו"ר מפלגתו לטובת הצלמים שהגיעו לסקר את האירוע, פלט פירון לעבר לפיד: "די זה מגעיל אותי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

פירון נשמע נלהב מאוד במהלך הצגתו, הוא דיבר בלהט על שאיפותיו לתקן את מערכת חינוך "הקורסת", כהגדרתו, אך הפליא לפעול בצורה שאינה מתאימה והולמת לאיש חינוך מול המצלמות והמיקרופונים, שהמשיכו לתעד אותו בתום מסיבת העיתונאים.

"היה בסדר?", שאל פירון את לפיד לחוות דעתו באשר לתפקודו. לפיד הנהן והפציר ברב להמשיך ללחוץ את ידו לטובת התקשורת. "איום ונורא", השיב פירון. "זה מגעיל אותי". לפיד, שיחסית לפירון כבר נחשב לוותיק במערכה, הסביר לשותפו החדש כי מדובר "בחלק מהעסק".

הרב שי פירון מסר בתגובה: "לא הייתי במקום כזה לפני כן שבו צילמו אותי כל כך הרבה אנשים", הסביר. "כשאמרו לי תלחץ יד עוד פעם, ותחייך עוד פעם, זה קצת הביך אותי, זה קשה לי. אני לא פוליטיקאי ולא שחקן ואני נכנס היום לעולם הפוליטי".

פירון במסיבת העיתונאים: "הגעתי בגלל החינוך"

יכריז על קיצור החופשה? השר פירון (צילום: עזרי עמרם)
הרב פירון הצטרף ללפיד: "בגלל החינוך" | צילום: עזרי עמרם

פירון בן ה-47 הוא אב לשישה ילדים, איש חינוך מוכר המכהן כמנכ"ל "הכל חינוך", הפועלת לקידום החינוך בישראל. הוא ממקימי עמותת "צהר" ונמנה על הנהגתה עד היום. הבוקר הוא הודיע לדב לאוטמן, ראש תנועת "הכל חינוך", על התפטרותו בשל שאיפותיו הפוליטיות.

"הגיע הזמן לדבר על אהבה ושותפות", פתח פירון את דבריו ומיהר להסביר את מניעיו להצטרפות לחיים הפוליטיים: "מה שהביא אותי לעמוד כאן הוא הדאגה למערכת החינוך במדינת ישראל - המערכת נמצאת בקריסה, היא איננה מספקת את מה שאנחנו צריכים".