ארבעה ימים לפני הבחירות ריכזנו הערב נתונים מלא פחות מאחד-עשר סקרים שונים. זוהי תמונת המצב האחרונה שמפורסמת, עם פקיעת מועד פרסום הסקרים, הערב. ביום שלישי תערוך עבורנו הד"ר מינה צמח ממכון דחף את המדגם הסופי והאחרון, אבל בינתיים, הנה סקר הסקרים - רגע לפני שישראל הולכת לקלפי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הנתונים שמרכיבים את הסקר הזה נלקחו מתוך הסקרים שפורסמו לקראת סוף השבוע בחדשות ערוץ 2, בתוכניתו של נסים משעל, בחדשות 10, בעיתונים "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ", "ישראל היום", "גלובס", ו"סופהשבוע", וכן בקול ישראל וב"וואלה". וזו התמונה שמתקבלת מממוצע אחד-עשר הסקרים, תמונת "סקר-הסקרים האחרונים", לפני הבחירות.

סקר הסקרים - הנתונים המלאים (צילום: חדשות 2)
סקר הסקרים - הנתונים המלאים | צילום: חדשות 2

"הליכוד ביתנו" עמד בשבוע שעבר על 35 מנדטים בסקר הסקרים, והערב הוא יורד במנדט אחד ל-34. "העבודה" - יציבה עם 17. "הבית היהודי" - שומר על כוחו: 14 מנדטים. כך גם ש"ס עם 11. "יש עתיד" עולה במנדט אחד מעשרה, ל-11. התנועה של ציפי לבני יורדת מ-8 מנדטים בשבוע שעבר לשבעה השבוע. מרצ עולה במנדט אחד לשישה מושבים. "יהדות התורה" יציבה עם 6.

חד"ש שומרת על כוחה עם ארבעה מנדטים. רע"ם-תע"ל: יורדת במנדט אחד מארבעה לשלושה. בל"ד, ב"סקר הסקרים" האחרון שלפני הבחירות - יציבה עם שלושה. "קדימה" עוברת את אחוז החסימה ומשיגה שני מנדטים, בדיוק כמו בשבוע שעבר. עוצמה לישראל, שלא עברה בשבוע שעבר את אחוז החסימה משיגה שני מנדטים.

ומה לגבי הגושים? זו התמונה האחרונה: הימין: שכולל את "הליכוד ביתנו", "הבית היהודי" ו"עוצמה לישראל" עם 50 מושבים. מפלגות המרכז-שמאל: "העבודה", "יש עתיד", "התנועה", "מרצ" ו"קדימה" - 43. המפלגות החרדיות: ש"ס ו"יהדות התורה" עם 17. המפלגות הערביות: עם עשרה מושבים.

ומה תמונת הגושים?
ומה תמונת הגושים? | צילום:

ומה אומרת על כך הד"ר מינה צמח, שתערוך את המדגם ביום הבחירות? "יש ירידה של גוש הימין והדתיים בסקר האחרוןש אני ערכתי בבוקר. הם ירדו ל63 מנדטים. במקביל, השבוע נפתחו שני תהליכים - התחזקות יש עתיד והתחזקות מרצ, שעומדים כעת על 6 פלוס מנדטים. עם זאת, בגלל שלא נוכל לפרסם עוד סקרים עד יום הבחירות, לא נדע אם מדובר במגמה מתמשכת, או שזה ייפסק".

כמו כן, מספר הקולות הצפים מערר אולי תקוות בקרב גורמים שונים שהתוצאות עוד עשויות להשתנות. הד"ר צמח מתייחסת להערכות האלה בביטול. "אנחנו מדברים על 15% צפים. זה לא דרמטי. ראשית, בגלל שלמחציתם יש נטייה ברורה. סיבה נוספת היא שבסקרים, צפים מתלבטים לרוב בין רשימות באותו המחנה".