בתל אביב רווח טרנד פוליטי חדש - לשים בקלפי את הפתק של חיים אמסלם. הרב שנתפס כליברל, כמי שיצא מהעולם החרדי ופרץ את המסגרת, יצא אתמול בלילה לנצל את המומנטום ונפגש עם בלייני העיר בברים השונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

את הערב החל אמסלם בהדלקת נרות בבר ברחוב דיזינגוף. "אני זקוק לכל קול ולתמיכה", הוא אמר לקהל שהאזין בקשב לדבריו. "אולי, ממבט ראשון, זה מפתיע ואפילו מוזר שאתם תתמכו ברב חרדי, אך התשובה היא כן - מכיוון שאני התקווה של כולכם ושל כולנו".

אחרי ברכה קצרה הגיעו השאלות מהקהל: "האם מבחינתך אני יכול להתחתן איך שאני רוצה?" וגם - "מה תהיה עמדתך באשר לתחבורה ציבורית בשבת?". אמסלם סיפק את הסחורה והשיב: "יש אנשים בתל אביב שרוצים שתהיה להם תחבורה ציבורית בשבת. ברור שלא אעלה על הגג לשמוח, אבל אלחם ואיאבק שרצונם יעשה. להיות מתון זו המלצה של חז"ל - ולכן, כך אהיה עד כמה שההלכה תתן לי".

"עמדתי היא עמדת התורה"

מילותיו האחרונות הן, כפי הנראה, שורת המפתח לכל: בימיו בש"ס התבטא אמסלם לא אחת נגד נשים בעמדות שררה ונגד הקהילה הגאה. כשהוא נאלץ להתייחס לשאלות בנושאים הללו, נמוגה לפתע הליברליות באחת.

"ש"ס תחזור למימדיה הטבעיים". הרב אמסלם (צילום: חדשות 2)
הרב אמסלם בבר | צילום: חדשות 2

על השאלה מה עמדו באשר לשילוב הומואים בחברה השיב: "עמדתי היא עמדת התורה, ששוללת את אורח החיים הזה. כשאני רואה יהודי שלא שומר מצוות אני מצטער בלבי על כך שאיבדנו אותו ומקווה שהוא עוד יחזור. זה כמו שאדם גונב - גם אז הוא נשאר בעל צלם אנוש".

לכל אורך הערב הוא הבטיח להוציא את החרדים לעבודה ולצבא, למרות שהוא עצמו לא התגייס. נושא שלא זכה לאף התייחסות יזומה או לתשובה ברורה הוא עמדותיו המדיניות.

לא שכנע את התל אביבים (צילום: חיים אמסלם)
לא שכנע את התל אביבים | צילום: חיים אמסלם

התל אביבים לא נפלו במהרה לזרועותיו של אמסלם - ואלו מביניהם שמתכוונים להצביע לו כהפגנת מחאה, ספק אם מודעים לכל גווני קשת דעותיו והשקפותיו. כך או כך, את ערב הבילויים הוא חתם בצ'ייסר עם מנהל הקמפיין שלו - שהכיל, כפי שהתברר בדיעבד רק מים מהברז.