המערכת הפוליטית כבר נערכת לקראת הבחירות לכנסת, שייערכו בעוד כשלושה חודשים, והערב ערך עודד בן-עמי בתכנית "שש" עימות בין כמה משחקני המפתח בהתמודדות: יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, ח"כ עמיר פרץ מהעבודה והשר גלעד ארדן מהליכוד, מקורבו של ראש הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

תחילה תקף השר ארדן את לפיד ואת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' - והאשים כי השניים אינם מתאימים להתמודד עם סוגיית הגרעין של אירן. "המתמודדים האחרים לא יוכלו לעמוד מול האתגרים הללו מפאת חוסר ניסיון בסוגיות שלא עסקו בהן מעולם, ואף טוענים שלא יוכלו לעשות זאת או כלל לא מבינים בהן. כך גם על מה שקורה בכלכלת העולם". 

על כך השיב פרץ: "ההתמודדות היא בין שתי תפיסות עולם. הליכוד מוביל כזו שבהחלט שירתה את בעלי ההון. נכון שנוספו מקומות עבודה, אבל הרוב עובדים מאוד קשה - ולא הצליחו לכלכל את עצמם".

פרץ הזכיר את אביו של לפיד - ועורר זעם

לפיד שב והדגיש את הצורך בשינוי עמוק במערכת הפוליטית. "אתם שומעים את הוויכוח של הבחירות הקודמות ואלו שלפניהן. זו השיטה הישנה. חייבים לשנות את כל העסק. סקטורים ציבוריים גדולים מתווכחים מול נציגי התאגידים הגדולים. מה עם האמצע שהם רוב אזרחי ישראל? אלו שלא יכולים לקנות לעולם דירה לילדים ולא גומרים את החודש?". 

הרוחות באולפו התלהטו כשפרץ מתח ביקורת על לפיד והציג אותו ביחס לאביו, יו"ר שינוי לשעבר - טומי לפיד ז"ל. "אני מציע לך קצת להצטנע", אמר לו פרץ. "אני הייתי מול תפיסת העולם שהוביל אביך - והוא הביא לקריסת מעמד הביניים ולמשבר חברתי קשה מאוד".

לפיד השיב לו בזעם: "לא אגיב לאדם שמטיח בי את אבי המת, מפני שזה מעשה לא הגון". פרץ התנצל ואמר כי לא התכוון לפגוע אישית, אלא לדבר על הגישה הכלכלית של טומי לפיד.