הבחירות הולכות ומתקרבות, ויושב-ראש "יש עתיד", יאיר לפיד, מחמם את המנועים: באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין הוא תקף חזיתית את שר החוץ ומנהיג ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הציבור הרוסי החל לאבד את האמון ביכולתה של ישראל ביתנו להגשים את ההבטחות שלה לגבי החינוך והדיור", תקף לפיד - והוסיף: "הם שומעים את אותן ההבטחות כבר הרבה שנים ויודעים שלא קרה הרבה".

נוסף על כך ובעקבות הטענה שהציג, העריך לפיד כי בבחירות הקרובות יוכל לזכות בנתח ניכר מקולותיהם של מי שתמכו בעבר בליברמן: "ציבור העולים מברית המועצות לשעבר וילדיהם מצביעים כמו ישראלים ממעמד הביניים - ואי לכך, הם מגיעים ל'יש עתיד'". 

מגעים לאיחוד בין לפיד ללבני

ביום חמישי האחרון נודע לחדשות 2 כי בין לפיד לבין יושבת-ראש קדימה לשעבר, ציפי לבני, התנהלו לאחרונה גישושים לקראת מהלך אפשרי של איחוד.

ההידברות בין שני האישים בנושא החלה כשנפגשו באירוע פרטי שערך הרב שי פירון, שככל הנראה יתמודד גם הוא ברשימת "יש עתיד" לכנסת - חרף העובדה שטרם התקבל אישור רשמי לכך.

בהמשך, התנהלו חילופי מסרים בין מקורב אישי ללבני לבין לפיד - שהסתכמו בכך שבשני הצדדים לא פוסלים את האפשרות להתאחד. המועד לכך יהיה, ככל הנראה, סמוך מאוד לבחירות - אם הסקרים יינבאו כי השניים יוכלו ליצור יחד גוש אלקטורלי שיידחק את הליכוד מהשלטון.