פחות מיומיים נותרו עד למועד האחרון בו ניתן להגיש את רשימות המפלגות לכנסת ה-19 ונראה כי המאבק על ראשות ש"ס נמשך. הלילה קיימה ש"ס כנס בהשתתפות מאות מתומכי המפלגה, אך גם כעת לא ברור מי מבין השלישייה המובילה יוצב במקום הראשון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ההחלטה האסטרטגית לא השתנתה ואריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס ימשיכו בשלב הזה ללכת יחד. היום הצהיר דרעי כי מבחינתו הוא מוכן להיות מוצב גם במקום החמישי. "לא חזרתי בשביל להיות מקום ראשון - אלא עבור האחדות", אמר.

ההצהרות האלה יהיו בתוקף עד ליום הבחירות אך לא ברור מה יהיה ביום שאחרי. נראה כי השלישייה תמשיך ללכת יחד כשהשר אלי ישי מוביל אותה במקום הראשון. בינתיים, גם במחנה דרעי וגם אצל ישי הציגו לאחרונה סקרים סותרים בהם כל אחד מהם גורף יותר מנדטים אם יוצב ראשון. מועצת חכמי התורה נעזרת בסקרים הפעם ומאזינה גם לסקרי עומק באוכלוסיה הדתית.

בתקופה בה הרב עובדיה יוסף אינו כשיר מבחינה בריאותית על מנת להצית את האש בקהל המצביעים, נראה כי מי המועמדים שכונו לא אחת "שלישיית מה קשור" יצטרכו להפגין את כוחם דווקא בשטח ולהופיע ערב אחר ערב עד ליום הבחירות כדי להביא את ההמונים לקלפי.

תמונת רשימות המפלגות השונות מתחילה להתהבר

השר ליברמן, ארכיון (צילום: רויטרס)
אילון, מסז'ניקוב ומיכאלי בחוץ | צילום: רויטרס

יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן הדיח הערב חמישה חברי כנסת מכהנים ממפלגתו. ליברמן פרסם את רשימת המפלגה לכנסת ומלבד אנסטסיה מיכאלי והשר סטס מיסז'ניקוב שהודיעו הבוקר על פרישתם, ההפתעה הגדולה היא הדחתו של סגנו במשרד החוץ, ח"כ דני אילון.

מסתמן: השלושה יובילו את קדימה (צילום: חדשות 2)
מסתמן: השלושה יובילו את קדימה | צילום: חדשות 2

היום צפויה הוועדה המסדרת של קדימה בה חברים שאול מופז ואוהד אולמרט לפרסם את הרכב רשימת המפלגה. לפי המגמה המסתמנת, ארבעת המובילים מלבד מופז יהיו חברי הכנסת יוחנן פלסנר, ישראל חסון, רוני בר-און ודליה איציק. עם זאת ההערכות בשבל זה הן שבר-און יודיע על פרישתו ולא יתמודד בבחירות הקרובות.

אל מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני הצטרף אתמול הפעיל החברתי יובל אלבשן. במקביל חתמה המפלגה על הסכם עודפים עם מרצ שעשוי להעניק לאחת מהמפלגות מנדט נוסף.