האם גורם עוין הוא שגרם לקריסת מערך המחשוב של הפריימריז בליכוד? בן אמן, מנכ"ל חברת "אמן" שסיפקה את שירותי ההצבעה האלקטרוניים, אמר אחר הצהריים לחדשות 2 כי אנשיו חושדים כי השיבושים הקשים נגרמו בכוונת זדון על-ידי האקרים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בעקבות התקלות הרבות במערכת, הוחלט בליכוד להאריך את ההצבעה בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת עד לחצות הלילה. נוסף על כך, נשקלת האפשרות לקיים מחר ספירה חוזרת וידנית של הקולות בכמה קלפיות שסבלו משיבושים קשים, ובהן אלו שבבית שאן ובבנייני האומה שבירושלים.

נכון לשעות הערב המוקדמות שבה המערכת לפעול כסדרה, ומהנתונים עלה כי 28% ממתפקדי הליכוד ניצלו את זכותם והצביעו למועמדים המועדפים עליהם.  

הבעיות החלו כשעתיים אחרי פתיחת הקלפיות

האם ח"כים בכירים ייפלטו מהמפלגה? (צילום: לירן זאבי)
הפריימריז בליכוד | צילום: לירן זאבי

"אנו מביעים צער על התקלות במערכת הטכנית שליוותה את יום הבחירות בליכוד, למרות שקודם להפעלת המערכת בוצעו בהצלחה בדיקות למערכת וניסוי כלים נרחב", הבהירו ב"אמן".

"במהלך הבוקר, כשעתיים לאחר הרצת המערכת, החלו תקלות מסוגים שונים והתקשורת הופסקה לסירוגין למספר שעות", ציינו שם. "מיד עם היוודע התקלה, הפעילה חברת 'אמן' צוות חירום מיוחד של מומחים ואנשי תוכנה כדי להביא לפתרונה המהיר של התקלה".

יש לציין כי החברה נשכרה לתת שירותי הצבעה ממוחשבת דומים גם לפריימריז במפלגת העבודה הצפויים להיערך ביום חמישי השבוע, שם כבר נשמעו הערב קולות הדורשים לדחות את הבחירות המוקדמות למועד אחר.