שרת החוץ ציפי לבני יוצאת היום לקהיר, לפגישה עם נשיא מצרים מובראק לדון עימו בהסלמה בדרום. לבני תיוועד גם עם ראש המודיעין הכללי עומר סולימאן ועם שר החוץ של מצרים אבו אל רייט'. לבני הוזמנה לפגישה בניסיון למנוע פעולה של צה"ל ברצועת עזה. במפלגת קדימה הסבו אמש את האירוע, שהיה אמור לפתוח את קמפיין הבחירות, למפגן הזדהות עם תושבי הדרום.

במקום מפגן בחירות אימתני שהיה אמור לכלול תשדירים, ג'ינגלים והצגת הרשימה ברוב הדר וחגיגיות, הפיקו אמש בקדימה ערב כמעט אינטימי בו הפגינו יו"ר קדימה ציפי לבני ומספר 2 ברשימה השר שאול מופז הזדהות עם תושבי הנגב המערבי שסובלים מירי בלתי פוסק של קסאמים. הכינוס הועבר בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט.

"הערב אנחנו אומרים - עד כאן", אמרה לבני בנאומה. היא אמרה כי לחמאס לא תהיה אפשרות להשליט את המדיניות שלו. "אנחנו נקדם ונמשיך לקדם תהליך עם מי שלא משתתף בטרור", הבהירה.

בסיום דבריה חתמה לבני את דבריה בנימה ממלכתית. "האירוע הזה היה אמור להיות ערב בחירות, אבל חשוב לומר הערב שכולנו עם ישראל", אמרה. "לא משנה מי מצביע קדימה, ליכוד או עבודה - היום כולנו ישראל".

שיחת טלפון מהדרום

במהלך האירוע עלה בשיחת טלפון מקיבוץ כפר עזה ח"כ מטעם קדימה, שי חרמש, שתיאר ליושבים באולם בניני האומה בירושלים את האירועים כפי שהם מתרחשים בדרום. "רק בידינו להביא את היכולת לשחרר את תושבי עוטף עזה מעול טרור מטורף זה", אמר חרמש. אחריו דיבר גם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, שאף הוא ציין כי בשדרות מדינת ישראל "מגיעה לסוף ריבונותה".

בהמשך עלה לנאום מס' 2 והדמות הביטחונית הבכירה של קדימה, ח"כ שאול מופז שהסביר בפשטות "אנחנו הדוד, הם, איראן, החמאס והקיצונים, הם הגולית". עוד ציין מופז כי חייבים להעביר מסר "מדינת ישראל חייבת לשקם את כח ההרתעה ולמנוע את המציאות הנוכחית בגבולנו הדרומי".

את הטקס חתם ח"כ עתניאל שנלר בהדלקת נר רביעי של חנוכה ובשירת התקווה, והפעם לבני לא הובילה את השירה.