נשיא המדינה שמעון פרס הטיל בצהריים את הרכבת הממשלה על יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו. "בסיכום ההתייעצויות, עלה כי נציגיהן של 65 חברי הכנסת הנבחרים, רוב חברי הכנסת, המליץ בפניי להטיל את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו", אמר הנשיא.

"אני מקבל את המטלה שהטלת עלי בענווה ובתחושה עמוקה של כובד האחריות המוטלת עלי", אמר נתניהו ופרט את המשימות שעומדות בפניו. "מדינת ישראל עומדת בשעה גורלית זו בפני אתגרים אדירים: אירן מפתחת נשק גרעיני ומציבה את האיום הגדול ביותר מאז מלחמת העצמאות. המשבר הכלכלי החריף ביותר בעולם מזה 80 שנה מאיים על מקומות העבודה, ועל הפרנסה של מאות אלפי ישראלים. מזה עשרות אלפי שנים לא עמדנו בפני הצטברות כזאת של אתגרים כל כך גדולים בעת בעונה אחת".

נתניהו ניצל את המעמד כדי לקרוא ליושבי הראש של קדימה והעבודה להצטרף אליו. "אני פונה קודם כל ללבני ולברק: בואו נשלב ידיים", הכריז נתניהו. "אני מבקש להיפגש איתכם ראשונים ולדון יחד אתכם על ממשלת אחדות רחבה למען העם".

איך תיראה הממשלה בראשות הליכוד?

בליכוד רוצים ממשלת אחדות, אבל נתקלים בסירוב של לבני, שהכריזה כי תלך לאופוזיציה. "דרכו של נתניהו תגרום נזק ולא תוליך את ישראל למקום שבו היא צריכה להיות", הסבירה יו"ר קדימה. לבני מפנימה שלא תהיה רה"מ כפי שנאמר במסיבת הניצחון. במפלגתה של לבני כבר ישנם קולות נגדה ובעד הצטרפות לקואליציה.

על סמך ההבטחות וההצהרות בימים האחרונים, ניתן לשער את חלוקת התיקים בין המפלגות. לישראל ביתנו יוצע ככל הנראה תיק אחד בכיר מאוד, ככל הנראה תיק החוץ ובסבירות נמוכה יותר תיק האוצר. בנוסף, תיקי ביטחון הפנים והתמ"ת יוצעו גם כן למפלגתו של ליברמן. כששר המשפטים יישאר, בהתאם לדרישת ליברמן, שר הפנים דניאל פרידמן.

במגעים הקואליציוניים שקיים הליכוד לפני הפגישות עם הנשיא פרס, הובטח לש"ס את תיקי הפנים והשיכון. יהדות התורה תקבל את ראשות ועדת הכספים. תיק הביטחון, אם ברק לא יכנס לממשלה, צפוי להינתן לרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון. השאר יחולק למפלגות הימין, וכמובן לליכוד. כבר עתה ברור כי יהיו בכירים רבים בליכוד שהולכים להתאכזב ממיעוט התיקים במפלגת השלטון.

אם לקדימה יוצעו תיקים בכירים ולבני תתרצה לבקשת נתניהו, הרי שמפת התיקים תשתנה לחלוטין. אז ייאלץ נתניהו לחזור בו מהבטחותיו למפלגות הימין והמפלגות החרדיות, דבר שמן הסתם יעורר את כעסם.

פרס: נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה

הווידאופדיה: בנימין נתניהו