"מדיניות מפלגת קדימה הביאה טרור על הדרום" - כך אמר הערב, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי. דבריו של נתניהו הועברו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט. מעבר להצהרה לוחמנית זו, רוב נאומו של נתניהו הצטייר כנאום ממלכתי, בו אף חלק מחמאות לתפקודו של שר הביטחון, אהוד ברק במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

"אם אבחר לראשות הממשלה, המשימה הגדולה ביותר שלי היא להדוף את האיום האירני", הבטיח נתניהו. "אני מתואם בנושא עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, והתרשמתי שהוא מבין היטב את האיום שמציבה אירן לישראל, לאזור, ולאנושות כולה".

מהלך הנאום נגע נתניהו גם בנושא הכלכלה ופרש את משנתו הכלכלית על יציאה מהמשבר הכלכלי. "מדינה קטנה יכולה להיחלץ במהירות מהמשבר כמו יונק קטן וזריז", אמר. "אפחית מיסים מהמעמד הבינוני והנמוך, וממס החברות. פחות מסים, משמע יותר כסף בקופה הלאומית". נתניהו גם התייחס לבחירות לכנסת שיערכו ביום שלישי והביע ביטחון בניצחונו: "ביום שלישי מסתיים עידן בחולשה ומתחיל עידן ההתעצמות בעזרת עם ישראל כולו".

כנס הרצליה: המועמדים מתגוששים

בתגובה לדבריו של נתניהו, אמר יו"ר סיעת קדימה, יואל חסון: "איך רוצה ביבי שנאמין לו שיכול לרתום את ממשל אובמה ולפעול נגד אירן אם בנושא הפלסטיני הוא נוגד את מדיניות הממשל ב-180 מעלות ומסרב להציע כל תקווה להתקדמות מדינית".

מקדימה נמסר בתגובה: "לביבי חשוב להראות שיש לו עוד קצת חברים, אבל כל מי שמכיר את ביבי את יהירותו ואת ההסיטוריה הבעייתית שבהתנהגותו, מזהים את הלחץ ואת החולשה. ביבי של היום מנסה להשכיח מעצמו ומאזרחי ישראל את הביבי של האתמול, אבל ישראל זוכרת ולא שוכחת בעוד שישה ימים ישראל בוחרת בתקווה בציפי לבני לראש הממשלה הבאה".

לאחר ציפי לבני, אהוד ברק, אביגדור ליברמן ואחרים שנאמו בכנס הרצליה, בשעה זו נואם בכנס יו"ר האופוזציה בנימין נתניהו. כנס הרצליה מתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה גם השנה, זו הפעם ה-9. הכנס המסורתי הפך השנה יותר מתמיד לזירת התגוששות של המועמדים לראשות הממשלה ולחלק מרכזי בתעמולת הבחירות של המפלגות.

שרת החוץ, ציפי לבני נאמה ביום הראשון של הכנס והתמקדה במתן תמונה מדינית אופטימית. "המציאות היום ניתנת לשינוי", אמרה לבני. "זאת בתנאי שנרים את הראש ונראה את ההליכים מסביב לישראל, ונראה שוב מה ישראל צריכה להיות".

יום לאחר מכן  נאם הגיבור השנוי במחלוקת של הקמפיין הנוכחי, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "איך ייתכן ששר במדינת ישראל מסרב לשיר את ההמנון היהודי?", שאל ליברמן שכמו בכל התקופה האחרונה ממשיך לנגח את חברי הכנסת הערביים. "האנשים האלו, תוך כדי מלחמה, ארגנו הפגנות עם דגלי חמאס וחיזבאללה בלב ליבה של מדינת ישראל".

אתמול היה זה אהוד ברק שניסה לסחוט מהצלחתו כשר ביטחון במערכה בעזה. "החמאס ניסה שוב לזרוע בנו הרס והרג. הגבנו במבצע בעקבותיו חמאס ספג מהלומה קשה וכואבת", אמר ברק.