האם אפשר לנבא את תוצאות הבחירות הקרובות? בשתי מערכות הבחירות האחרונות העיר רחובות קלעה בול. כמו שהצביעה רחובות, הצביעה המדינה כולה. אולפן שישי יצא השבוע לעיר רחובות וארגן שם מערכת בחירות עם סקרים, ח"כים ודוכני הצבעה.

גם בבחירות 2006 וגם בבחירות 2003 חלוקת המנדטים בעיר היתה זהה כמעט לחלוטין לתוצאות האמת. מכון גיאוקרטוגרפיה בהנהלת פרופ' אבי דגניה ערך לנו סקר, העירייה סייעה לנו להקים הפניניג בעיר ופרשנינו ערכו שידור בחירות מיוחד עם חברי כנסת מהמפלגות השונות.

"משמעות הדבר היא שהתפלגות הדעות: ימין שמאל דת-מסורתי וכן הלאה מייצגות נכון". אמר לחדושת 2 פרופ' אבי דגניה. "יש ברחובות הכל: חדש, ישן, אתיופים, ותיקים וכן הלאה". אז יצאנו לבדוק

פחות מחודשיים לפני הבחירות, המנצחת הגדולה לפי העיר רחובות היא מפלגת הליכוד שזוכה ב-39 מנדטים. מפלגת קדימה הגיע למקום השני עם 25 מנדטים ובמקום השלישי מפלגת העבודה שזוכה למספר דומה לסקרים אחרים שהתפרסמו לאחרונה עם 13 מנדטים.

מפלגת מרצ החדשה זכתה ל-11 מנדטים, שני מנדטים יותר מהמפלגות הערביות. ש"ס וישראל ביתנו ניצבות עם מספר זהה של מנדטים - 7 לכל אחת. מפלגת הבית היהודי זכתה בארבעה מנדטים והבית היהודי ב-3 מנדטים בלבד. מפלגת הירוקים מצליחה לעבור את אחוז החסימה לפי המדגם וזוכה בשני מנדטים.

ולכם הגולשים נותר רק לגזור ולשמור.