נשיא המדינה שמעון פרס פרסם היום הודעה מיוחדת בה הוא קורא לאזרחי המדינה לממש את זכותם הדמוקרטית. "יש ללכת להצביע בקלפי!", דרש הנשיא.

"בימים אלה מנסים להטיל דופי באופייה של מדינת ישראל", אומר פרס, "אך אנו ארץ דמוקרטית במלוא מובן המילה והצבעה מחר תהיה הצהרה של כל האזרחים כשיוכיחו שהדמוקרטיה בישראל היא עמוקת שורש ורחבת היקף".

"אני קורא לציבור האזרחים להשתתף בבחירות", הוסיף פרס תוך שהוא מנמק את חשיבותן של הבחירות הפעם "בגלל הצעדים המדיניים-ביטחוניים, הכלכליים והחברתיים שלקראתם הולכת ישראל". פרס עצמו צפוי להצביע מחר ב-10:00 בבוקר בירושלים.

אולמרט אתמול: לכו להצביע!

מכיוון שמבחירות לבחירות אחוז ההצבעה יורד, חוששים קברניטי המדינה משיא חדש באדישות הציבורית. עם זאת, סקר שנעשה עבור חדשות 2 באינטרנט הציג תוצאות מפתיעות על האחוז הגבוה של הנשאלים שמתכוונים להגיע מחר לקלפי. בבחירות הקודמות, רק 63.5% מהציבור מימש את זכותו הדמוקרטית.

אתמול קרא ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט להצביע. "אני פונה לכל אזרחי המדינה ואומר להם לכו להצביע, לכו להצביע!", אמר אולמרט בפתח ישיבת הממשלה. בכך המשיך אולמרט את מורשתו של אריאל שרון, שבשנת 2002 קרא בצורה נרגשת לאזרחי המדינה להצביע.